رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد: یک هزار و ۶۷۰ هکتار از اراضی استان فارس برای مقابله با ملخ صحرایی سم‌پاشی شده است.
کد خبر: ۸۲۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 06 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدمهدی قاسمی با بیان اینکه مبارزه با پوره ملخ صحرایی در مناطق فارس در دست اقدام است، افزود: تا ۱۵ اسفندماه ٨٢٠ هکتار از اراضی شهرستان مهر، ٧٢٠ هکتار از اراضی شهرستان لامرد، ۲۰ هکتار از اراضی قیر و کارزین، ۷۰ هکتار از اراضی خنج، ۱۰ هکتار از اراضی لارستان و ۳۰ هکتار از اراضی فراشبند سمپاشی شده‌ است.

وی افزود: با توجه به پایش مناطق مختلف و بنابر گزارش‌های دریافتی، عملیات ردیابی در شهرستان‌های گراش، فیروزآباد، رستم و کازرون نیز صورت گرفته است که مساحتی افزون بر ۶۵هزار هکتار را در برمی‌گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین از ارسال روزانه فرم‌های مخصوص ردیابی و مبارزه به سازمان حفظ نباتات خبر داد و عنوان کرد: رونوشتی از این فرم‌ها نیز به دفتر فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی فارس به منظور تهیه نقشه های پیش‌آگاهی ارسال می شود .

قاسمی ابراز داشت:با توجه به مصوبات جلسه بحران شهرستان مهر، نماینده شرکت خدمات هواپیمایی ویژه از باند فرودگاه مهر بازدید خواهد کرد و در صورت تایید با توجه به شرایط آب و هوایی و دریافت مجوزهای لازم در اسرع وقت هواپیما به منظور سمپاشی به منطقه اعزام خواهد شد.

موج جدید ملخ‌های صحرایی از شامگاه جمعه دوم اسفندماه جاری وارد جنوب فارس شده که بنا ب. اعلام مسوولان جهاد کشاورزی استان، حجم آن ۱۰ برابر حمله پارسال ملخ‌های صحرایی به کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار