امام جمعه اقلید با بیان اینکه استجابت دعا مشروط است نه مطلق، تصریح کرد: بدون رعایت نکات ایمنی و بهداشتی نباید انتظار سلامتی و عافیت داشت.
کد خبر: ۸۲۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 07 March 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این شهر با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب به‎ویژه 13 رجب، سالروز ولادت باسعات امام علی (ع) و با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی، از فضائل این ماه سخن گفت.

وی با اشاره به جایگاه دعا در زندگی مومنان گفت: به فرمایش پیامبر اسلام (ص)، دعا سلاح مؤمن، ستون دین و نور آسمان‌ها و زمین است.

طالبی با بیان اینکه استجابت دعا مشروط است نه مطلق، اظهار داشت: زمان و مکان در استجابت دعا بی‌تأثیر نیست و اگر زمان اجابت فرا نرسیده باشد یا اجابت آن به خیر و صلاح دعاکننده نباشد، تحقق نمی‌یابد.
امام جمعه اقلید افزود: دعا با تنبلی سازگار نیست و اگر کسی دست از کار بکشد، نباید توقع داشته باشد خداوند به وی کمک مالی و معنوی کند.
وی به شیوع ویروس کرونا و لزوم پیشگیری از ابتلا به آن اشاره و بیان کرد: نباید بدون توجه و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، توقع سلامت داشت.
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصل ولایت تصریح کرد: همان اندازه که پیغمبر (ص) مسؤولیت رساندن وحی الهی به مردم را داشته است، نسبت به ابلاغ ولایت و جانشینی امام علی (ع) و اولاد طاهرش نیز مأموریت الزامی داشته است.
امام جمعه اقلید افزود: برخلاف سایر افرادی که ادعای خلافت می‎کنند و هیچ دلیلی از خداوند و پیامبر اسلام (ص) بر خلافت آنها عنوان نشد، برای خلافت حضرت علی (ع) آیاتی از قرآن در سوره‌های مختلف بقره، مائده، آل‌عمران، احزاب و... ذکر شده است.
وی با اشاره به کشتار مسلمانان در هندوستان بیان کرد: مدت‌هاست که با چراغ سبز دولت هند، مسلمانان این کشور مورد آزار عده‌ای تبعیض‌گر نژادی واقع شدند و اکنون نیز این اذیت‌ها از حد گذشته و دست به قتل و غارت جان و مال آنها زدند.
طالبی ادامه داد: متأسفانه مجامع بین‌المللی در برابر این جنایت‌ها سکوت مطلق کرده و هیچ عکس‌العملی که قابل‌توجه باشد به دولت هند اعلام نکردند.
خطیب جمعه اقلید از دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست تا نسبت به احقاق حقوق مظلومان مسلمان هندی اقدام لازم را انجام دهند تا از آزار و اذیت برادران و خواهران دینی جلوگیری شده و توجه ویژه‌ای به جمعیت بیش از 200 میلیون مسلمان هند و رعایت حقوق آنها صورت گیرد.
بزرگداشت یاد شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال 1358 از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه اقلید به آن اشاره کرد و با بیان اینکه جایگاه شهدا یک جایگاه قرآنی است، تأسیس این بنیاد مقدس را زمینه‎ای برای حفظ یاد و نام شهدا دانست و تلاش در راستای تحقق این هدف را خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار