برخورد بدون تبعیض با زمین خواران خواسته عموم مردم
کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل، نیر ، نمین و سرعین در نامه ای سرگشاده به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ضمن طرح برخی موارد تکان دهنده از زمین خواریهای صورت گرفته در استان گیلان، خواستار رسیدگی مسئولان دولتی و قضایی به این موارد شد.
کد خبر: ۸۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 25 August 2015

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل، نیر ، نمین و سرعین در نامه ای سرگشاده به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ضمن طرح برخی موارد تکان دهنده از زمین خواریهای صورت گرفته در استان گیلان، خواستار رسیدگی مسئولان دولتی و قضایی به این موارد شد.نامه تکان دهنده پیرموذن درباره کوه خواری در حیران و گیلان

دبیر فراکسیون حفظ محیط زیست مجلس در این نامه اسامی و محل دقیق زمین خواریهای انجام شده در شهرستان آستارا را اعلام کرده است اما با توجه به لزوم طی روال قانونی رسیدگی به این موارد در دستگاه های ذیربط ، سایت تابناک اردبیل ضمن انتشار این نامه از انتشار این اسامی و آدرسهای دقیق خودداری می کند و در کنار عموم مردم از سازمان بازرسی کل کشور دستگاه قضایی انتظار دارد در عمل راستای عمل قاطعانه به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب ، با جدیت اعمال مسببان احتمالی هر گونه کوه خواری و جنگل خواری در جای جای میهن اسلامی را مورد رسیدگی دقیق قرار دهد. بدیهی است اسامی و آدرسها را می توان از طریق کمال الدین پیرموذن نگارنده این نامه پیگیری کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، متن این نامه به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر جهانگیری

معاون اول محترم رئیس جمهور

با سلام و تحیات

همانطوریکه استحضار دارید مبازره قاطع با فساد مالی و اقتصادی موجب امید و آرامش خاطر ملت می شود. کدام وجدان پاک است که از مفاهیم برجسته عدالت و سلامت، احساس غرور و اشتیاق ننماید و چه غم انگیز خواهد بود اگر این مفاهیم در گذرگاههای تاریخی در ذهن نااهلان انقلاب ، مدیحه سرایان ، فرصت طلبان ، مفسدین و همفکران و مشترکین آنان ، گرفتار و بی اثر شوند .

زمــــین خواران ، کوه و جنگل خواران ، رانت خواران ، اخـــتلاس گران ، رشـــوه پردازان و شـــوه گیران ، سوء استفاده کنندگان از موقعیت قدرت و کسانیکه با چهره های ظاهر الصلاح و یا پنهان شدن در پشت عناوین دینی ، انقلابی و ... ، بر چهره اسلام و انقلاب خدشه وارد ساخته و به بیت المال ملت و سرمایه ارزشمند اجتماعی کشور آسیب می رسانند بایستی بجد مورد مواخذه و برخورد قاطع نظام قرار گیرند . بقول مولوی

ظاهر الفاظشان توحید و شرع

باطن آن ، همچو در نان تخم صرع

برخورد بدون تبعیض و شعاری با عموم مفسدین اقتصادی و حاکمیت قانون، شعار و خواست مردم کشورمان است

از داد و داد آن همه گفتند و نکردند

یارب چقدر فاصله دست و زبان است

ضمن تشکر از مساعی و توجه خاص حضرتعالی و هیأت رسیدگی به مفاسد اقتصادی در مبارزه با زمین خواری و کوه و جنگل خواری و با توجه به مذاکرات و موراد مطروحه نماینده مکرم رهبری در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل و اینجانب در اردبیل ، خواهشمند است به دبیرخانه ستاد هیأت رسیدگی به مفاسد اقتصادی ، موارد تکان دهنده مورد بازرسی قرار گرفته از جنگل اسالم خلخال تا حیران و و تخلفات حاد مسئولان استانی زیربط اداره کل منابع طبیعی و جنگلهای استان گیلان و شهرستان آستارا و ... مردم شریف و منتظر شهرستان آستارا را بجد رسیدگی و ترتیب برخورد قاطع قانونی ، علی وار ، فراهم آورند.

نصیب مرد جز خون جگر چیست ؟!

به نامردان چو افتد رشته کار

ناحیه زر خیز و با استعداد حیران و سایر عرصه های زیست محیطی و جنگلهای این دیار را ، نااهلان مفسده جو دنیاطلب تاراج کرده و حیران ما گشته ویران.

بر پایه داده های موثق که مورد به مورد بایستی رسیدگی کامل قرار گیرد آقای ... پرونده دار را که ... بمنطقه آورده بیش از هفتاد هکتار با بولدزر در حیران ، بالای حیران ، پایین حیران و روستای چناران حیران و ونبین کوه خواری را در منطقه محقق نموده است و ...

تصرفات 100 هکتار و 160 هکتار با لابی گری برخی مسئولان شهرستان و ایشان در حیران صورت پذیرفته است ، از آن مهم تر ، تغییر کاربری ها در کل منطقه از جمله شالیزارها در کنار کمربندی چندین نفر از جمله آقایان ... و ... با حمایت مسئولان مورد نظر انجام پذیرفته است.

زمینی که ... واقع در روبروی امامزاده آستارا ، معروف به پشت مغازه ها برای همسر دوم ساختمان سازی کرده ! از چه زمینهایی است؟

بیش از ده هکتار زمین در ونبین، ... برای گردو کاری و فندق کاری برای خویشان و بستگانش با حمایت ... غیر قانونی ابتیاع کرده ، در چه وضعیتی است.؟

در روستای قره سو لوندویل ( قره سوی چلوند ) هفده هکتار ، مرتع و جنگل را با لابی گری ... چگونه به پسرشان ، وابستگان ... و مسئولین و خبرنگار دوست نماینده و دیگران واگذار شده است.

آقای ... ، ساکن کانادا ، چند سالی است 4 هکتار زمین جنگلی رایگان را با حمایت برخی از مسئولان آستارا ابتیاع نموده و محصور گشته اقدامی در جهت پیگیری و بازگرندادن این زمینها صورت نمی پذیرد؟

سه هکتار جنگل در حیران آتش زدند ، هدیه ای نفیس به مسئول آستارایی داده شد ، لیکن هم جنگل سوخت و هم به آقای کهن مرد ارتشی نفعی نرسید ، منابع طبیعی زمینش را گرفت و با حمایت ... این بار به آقای ... واگذار کردند و از احیای جنگل خبری نشد؟

چرا با ویژه خواری و آسیب به زمینهای جنگلی و منابع طبیعی حدود ده هکتار در هودول از زمینهای منابع طبیعی مرغوب به کارمندان منابع طبیعی از زمینهای اسکان جنگل نشینان ، واگذار کرده اند؟

چرا در روستای هودول سند منقوله دار آقای پروین را جزو اراضی ملی اعلام کرده و از دستش گرفته و بالابی گری آقایان به آقای ... انتقال داده اند ؟

اقای ... ، سند زمین آقای س... را با قولنامه عادی چگونه اخذ و مبادرت به احداث سه دستگاه ویلا در حیران نموده اند .

در زمان ... ، چگونه بمیزان ده هکتار برکه پشت بازارچه مهدی در ساحل آستارا ، از قرار متر مربعی یکصد و پنجاه هزار تومان که ارزش واقعی هر متر مربع آن سه میلیون تومان است به آشنایان وی واگذار می شود ، همچنین کنار ساحل که قبلاً برای منطقه آزاد تجاری آستارا منظور شده بود چگونه چهارصد و چهل هکتار تصرف و به چه کسانی با پیگیری ... واگذار گردید.

بحث، بحث یک ویلای قانونی نیست که ... ، با طرح آن ، دست پیش می گیره تا پس نیافتد ، بحث ، بحث یغمای تنها حیران نیست ، بحث کل جنگلهای این دیار از لوندویل ، مسیر خلخال اسالم ، عباس آباد ( که پسر ... با تخریب عرصه زیست محیطی در آن محل دنبال یافتن گنج بوده است ) ، هودول ، تله خان ، خانه های آسیاب ، کشفی ، پایین تله کابین و نبین و ... است که این اموال عمومی به غارت رفته است . مدارک در پیوست ضمیمه است.


غارتگر آپا ردی واریدی نیه گمانی

با تشکر فراوان

کمال الدین پیرموذن

دبیر فراکسیون حفظ محیط زیست

و توسعه پایدارمجلس نهم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
درود بر شما وآقای افضلی فرد که پیگیر حقوق استان اردبیل هستید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
واقعا خیلی تکان دهنده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
آره واقعا!!!!!!!!!!!!!!!
رهگذری مظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
آقای پیر موذن
خیلی وقت است که این مزرعه را آب گرفته ودهقان مصیبت زده را خواب گرفته است
کسانی که از قبل رانت ونفوذ میلیارد میلیارد تسهیلات برده اند شغل وکار پانزده سال پیششان در دهانه بازار در خاطر همه است امروز ویلا نخرند چکار کنند زمین نخرند سرمایه گذاری نکنند چکار کند .
اما اینرا بدان در این مورد خاص چه حرف تو در مورد اون درست باشد وچه حرف او در مورد تو . آنچه برای مردم باقی می ماند مصیبت وفاجعه است
حالا من از حافظ پرسیدم آنگونه نگفت که تو گفته ای فرمود ولش کن
یکی از عقل می لافد یکی طامات می بافد
بیا کاین داوریها را به پیش داور اندازیم
مهدی اقدم اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
من کاری ندارم کی خورده و کی برده فقط تو رو خدا به فکر این جنگل های حیران باشید و زودتر جلوشو بگیرید اما یک خواهش دیگه اینکه مثل گذشته ها نشه که مقصر الکی دستگیر(اونم اگر بشه) و بعد با وثیقه آزاد بشه و فقط قرار باشه جریمه نقدی بشه بهترین جریمه برای چنین شخصی اینه که تعهد کنه هم تمام اراضی که از بین برده و هم برای جریمه چند برابر همین مقدار هکتار زمین رو درخت کاری کنه تا با این روش هم مجرم به سزای جرمش برسه و هم زیبایی طبیعت باز بهش برگردونده بشه.
ستار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
وقتی اسامی متهمین و مجرمین نهایی اعلام شد اون وقت معلوم میشه گیلانی ها مقصر بودند یا .........
حالا آینده معلوم می کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار