با وجود افزایش سطح هشدار شیوع ویروس کرونا در استان مازندران که مسدود شدن جاده‌های اصلی برای پذیرش مسافران را به دنبال داشت، ولی بی توجهی برخی خانواده‌ها موجب شده تا آنها روز آفتابی جمعه را فرصتی برای طبیعت‌گردی جمعی قرار دهند.
کد خبر: ۸۲۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 07 March 2020

این در حالیست که کارگروه پدافند زیستی و مقابله با کرونا استان مازندران که برای بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان نشست های خود را روزانه برگزار می کند، هفته جاری را هفته حیاتی برای جلوگیری از شیوع کرونا در این خطه شمال کشور بیان کرد و با ارایه طرح های دورکاری ادارات و دستگاههای اجرایی و حتی متوقف کردن فعالیت بازار خرید و فروش برای روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه جاری سطح هشدارها را نسبت به روزهای گذشته افزایش بیشتری داده و خواهان ماندن در خانه شد.
علاوه بر آن با بالا رفتن سطح هشدارها برای انتقال ویروس کرونا در مازندران، تمامی ۲۱۸ جایگاه سوختگیری خودروها در استان موظف شدند تا سوخت گیری را به کارگرانشان واگذار کنند و نانوایی ها هم موظف به استخدام کارگر اضافه برای تفکیک مسئول فروش نان با سایر کارگران شدند ، با این حال جدی گرفته نشدن این هشدارها از سوی خانواده های مازندرانی خطر اشاعه ویروس کرونا را در زمانی که یک فرد مبتلا به کرونا می تواند این ویروس را تا به چهار نفر انتقال دهد، بیشتر خواهد کرد.
جدی گرفتن هشدارها برای کاهش اشاعه
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با گله از این رفتار مازندرانی ها گفت : ویروس کرونا شوخی بردار نبوده و در صورتی می توانیم آن را شکست دهیم که تمام مردم همراهی خود را با متولیاتن سلامت همانند گذشته داشته باشند.
دکتر حامد روحانی زاده افزود : تعطیلی مدارس و دانشگاهها و سایر تدابیر اتخاذی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و کارگروه استانی برای کاهش خروج مردم از خانه برای جلوگیری از انتقال کروناست و باید این هشدارها جدی گرفته شود.
وی اضافه کرد : خانواده هایی که این تدابیر و هشدارها را جدی نمی گیرند، خود و دیگران را به خطر می اندازند و و درخواست ما از شهروندان استان این است که از خانه های خود مگر برای کارهای ضروری خارج نشوند و چنانچه نیاز به خرید مایحتاج عمومی نیز دارند، این کار را با رعایت خود مراقبتی انجام دهند و ترجیحا توسط تنها یک نفر از افراد خانواده انجام شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : خروج از منزل به خصوص طبعیت نیز می تواند باعث انتقال ویروس به افراد در مکان های آلوده شود و از خانواده ها خواست در زمانی که سطح هشدارها بالاست درمنزل بمانند چون ماندن در خانه بهترین راهکار برای جلوگیری از گسترش این ویروس است.
تعطیلی فضاهای عمومی برای سلامت مردم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت : برای جلوگیری از سفرها به استان از پنجشنبه شب بر اساس تصمیم کارگروه پدافند زیستی مقابله با کرونا ، مبادی ورودی استان برای مسافران مسدود شد و برخی فضاهای عمومی نیز بر روی مردم برای اجرای برنامه های پیشگیرانه و مقابله با کرونا بسته شد.
حسین حسن نژاد افزود : تا جایی که امکان داشت، برخی محدودیت ها را برای تردد مسافران برون و درون استانی ایجاد کردیم و محدودیت های بیشتر می تواند زندگی روزمره را با اختلال مواجه می کند و از این پس باید مردم خودشان با توجه به سطح هشدارها ، برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس رعایت کننند.
وی ادامه داد : تعطیلی مدارس و دانشگاهها و تصمیم دورکاری فعالیت اداری به معنای زدن به دل طبیعت با وجود مساعد بودن وضعیت جوی نبوده، صرفا این تصمیمات برای جلوگیری از خروج مردم از منزل برای حفظ سلامتشان گرفته شد.
معاون استاندارمازندران گفت : به هر حال شهروندانی که دل به طبیعت در شرایطی که سطح هشدارها در مورد ویروس کرونا افزایش یافته، در مکان هایی می روند که احتمال آلودگی ویروسی بدون این که تماسی با دیگران و حتی افراد مشکوک داشته باشند، برایشان وجود دارد.
حسن نژاد به شهروندان مازندرانی توصیه کرد از هر گونه خروج از منازل مگر برای کارهای ضروری خودداری کنند و با این کار خطر انتقال این ویروس را کاهش دهند تا استان بتواند این ویروس را با مشارکت مردم کاهش دهد.
براساس آخرین آمار تاکنون ابتلا ۳۰۱ نفر به ویروس کرونا در مازندران قطعی شد و ۱۵ نفر نیز جان خود را از دست دادند و بیش از ۸۰۰ بیمار مشکوک نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.
همچنین تاکنون حدود ۲۰۰ بیمار مشکوک نیز پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار