بیمارستان‌های خصوصی شیراز برای همکاری و مشارکت با دانشگاه علوم پزشکی این شهر در راستای مبارزه با کرونا اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۸۲۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ 09 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:در نشست روز دوشنبه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با روسا و مدیران بیمارستان های خصوصی شیراز، رییس دانشگاه با اعلام حمایت از بیمارستان های خصوصی، خواستار پیش بینی‌های مورد نیاز همگام با این دانشگاه در راستای بسیج ملی مبارزه با کرونا شد.

مهرزاد لطفی با حمایت از بیمارستان‌های خصوصی شیراز، مراکز درمانی را سنگر مبارزه با کرونا دانست و از مصوبه هایی که در نشست های روزانه با هدف بررسی آخرین اقدامات حوزه سلامت فارس برای مقابله با کرونا ویروس جدید خبر داد.

وی با بیان اینکه پیگیری تهیه، تولید و تامین مواد ضدعفونی کننده برای بیمارستان های خصوصی در دستور کار مسوولان دانشگاه است، از روسا و مدیران بخش های خصوصی خواست تا همگام با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای بسیج ملی مبارزه با کرونا، پیش بینی های موردنیاز را انجام دهند.

روسا و مدیران بیمارستان های خصوصی شیراز با تقدیر از اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با تاکید بر اولویت حفظ سلامت کادر درمان در بیمارستان ها خواستار کاهش تنش و افزایش آرام بخشی در بیمارستان ها شدند.

برگزاری نشست های آموزشی برای اساتید، پزشکان و کارکنان بیمارستان ها، تشکیل کمیته بحران در بیمارستان های خصوصی، تلاش برای پیشگیری و انتشار این بیماری و افزایش پوشش خدمت رسانی به مراجعان، از جمله اقدامات انجام شده از سوی بیمارستان های خصوصی بود که در این نشست مطرح شد.

در این نشست، پیشنهاداتی در راستای اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از کارکنان بیمارستان ها و مردم استان از سوی روسا و مدیران بیمارستان های خصوصی شیراز ارایه شد.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان کشور چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده، با توجه به این امر سازمان بهداشت جهانی وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۷۴۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است، مبتلایان به این بیماری در کشور به ۶ هزار ۵۶۶ نفر رسید. تا کنون ۴۹ نفر از مبتلایان کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۹۴ مورد رسید. ۲ هزار ۱۳۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز بهبود یافته اند.

همچنین با شناسایی ۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس آمار کنونی مبتلایان فارس به ۱۰۴ نفر رسیده است.

در ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در فارس گزارش نشده است، هم اکنون ۵۱ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۴۴ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۵ درصد نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار