معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: با دستور استاندار فارس، چهار گروه با هدف شناسایی بیماران کرونا قبل از ورود به شیراز در مبادی ورودی این کلانشهر مستقر شدند.
کد خبر: ۸۲۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ 09 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرناکعبدالرسول همتی افزود: این اکیپ‌ها به دستور استاندار فارس مبنی بر کنترل مبادی ورودی شهر شیراز در پلیس راه اصفهان به شیراز، فسا به شیراز، بوشهر به شیراز و نیز سپیدان به شیراز برای شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا مستقر شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: هر گروه متشکل از پنج تا ۱۰ نفر نیرو از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جمعیت هلال احمر فارس، شهرداری شیراز، نیروی انتظامی و سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها در ورودی شهر شیراز مستقر هستند.

وی ادامه داد: افراد تبدار و مشکوک به بیماری در این اقدام، شناسایی می‌شوند و به بیمارستان مرجع کرونا در این شهر منتقل خواهند شد.

همتی با بیان اینکه این عملیات ازطریق تب‌سنج و رصد علائم بیماری صورت می‌گیرد، ادامه داد: افزون بر این، بروشورهایی آموزشی در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا اگر فردی دچار بیماری شد یا متوجه علائم شد بدانند که باید به کجا مراجعه کنند.

وی ابراز داشت: درصورتی که فردی مشکوک به بیماری یا مبتلا تشخیص داده شود و از رفتن به مراکز درمانی خودداری کند از طریق نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد می‌شود؛ بدین‌ترتیب از ورود این افراد به شیراز جلوگیری خواهد شد و یا با آمبولانس مستقر در کمپ‌ها به بیمارستان اعزام می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین درباره تعداد افرادی که از بیماری کرونا در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز جان باخته‌اند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا، سه نفر بر اثر این بیماری فوت شده‌اند که از این تعداد یکی از آن‌ها امروز دوشنبه از دنیا رفت و فوت دو نفر نیز مربوط به روزهای قبل است.

پیش از این، فوت دو نفر در اثر بیماری کرونا در استان فارس اعلام شده بود.

استاندار فارس دوشنبه، در قالب مصوبات قبلی ستاد فرماندهی مقابله و پیشگیری بیماری کرونا خواستار تشدید کنترل‌های لازم در مبادی ورودی استان و شهر شیراز شد.

عنایت‌الله رحیمی از فرمانده انتظامی، هلال احمر، سازمان‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها خواست که با استفاده از کارشناسان خبره و آموزش دیده ضمن استقرار در مبادی ورودی، ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و تمام نقاط مواصلاتی استان و شهر شیراز، نسبت به کنترل ورود و خروج و غربالگری مسافران از مبادی سایر استان‌ها به شهرهای این استان و مرکز آن اقدام کنند.
وی ضمن تاکید بر اجرای مصوبات ستاد کرونا از دستگاه‌های مجری خواست تمام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلای شهروندان به بیماری کرونا در دستور کار جدی آنها باشد.

هم اکنون ۵۱ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۴۴ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و پنج درصد نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.
براساس آمار تاکنون ۷هزار و ۱۶۱ نفر به بیماری کرونا دچار شده‌اند که از این تعداد ۱۳۳ نفر مربوط به استان فارس است.

طی ساعات گذشته نامه‌های منتسب به رییس سابق شورای اسلامی شهر شیراز و نیز جمعی از پزشکان خطاب به مسوولان استان فارس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در این نامه‌ها، خواستار قرنطینه شدن شهر شیراز شده‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار