معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تاکید بر این که برای حفظ سلامت شهروندان، ضمن اعمال محدودیت در تعداد و زمان حرکت اتوبوسها، خدمات مترو نیز متوقف می‌شود.
کد خبر: ۸۳۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 11 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:مجتبی زوربخش با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر با کاهش 80 درصدی تقاضای سفر با مترو و کاهش 61 درصدی سفر با اتوبوسهای درونشهری مواجه بوده‌ایم یعنی در مجموع ۶۵ تا ۷۰ درصد تقاضای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز در روز ۲۰ اسفند کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده از فردا پنج‌شنبه ٢٢ اسفند فعالیت مترو شیراز تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد.

او ادامه داد: تا عصر سه‌شنبه ٢٠ اسفند آمار مسافران مترو به٢٠ هزار نفر رسیده که در مقایسه با ١٠٠ هزار نفر مسافر روزانه با کاهش بیش از یک پنجم تقاضای سفر با مترو در پی شیوع کرونا ویروس روبرو شدیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: تعداد اعزام اتوبوس‌ها که طی روزهای گذشته محدود شده بود مجددا با ریزش تقاضا مواجه شده و بر این اساس برنامه زمانبندی حرکت ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی محدودتر خواهد شد.

به گفته زوربخش، طی روزهای گذشته با کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی سفر با اتوبوس‌های درون شهری مواجه بودیم که این کاهش عصر سه‌شنبه ۲۰ اسفند به ۶۱ درصد رسید.

او تاکید کرد: شهروندان ضمن رعایت اصول بهداشتی، ترجیحا در منازل بمانند و از سفرهای غیرضروری اجتناب، فعالیت‌های اجتماعی خود را به صورت سیستم‌های غیرحضوری و سفرهای مجازی دنبال و از حضور در محیط‌های پرتردد خودداری کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه معاونت متبوع بر ضدعفونی تمام پایانه‌ها، اتوبوس‌های فعال و دوچرخه‌های اشتراکی نظارت دارد، گفت: براساس توصیه‌های بهداشتی اگر همشهریان حدود ۱۴روز در منازل بمانند این وضعیت خاصی که در حال حاضر حاکم است به شرایط عادی بازخواهد گشت.

زوربخش همچینن با اشاره به بازدید شهردار شیراز از پایانه اتوبوس‌های برون شهری نیز گفت: طی این بازدید مقرر شد که تمام اتوبوس‌های برون شهری فعالیت‌شان محدود و دفاتر پایانه‌ها از صدور صورت حساب جلوگیری کنند.

 

برچسب ها: حمل و نقل ، مترو ، اتوبوس ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار