سیدمحمد حسینی متولد بهمن ماه ۱۳۷۶ در اصفهان است. وی دوران تحصیل را در مدارس استعدادهای درخشان اصفهان سپری کرد و هم‌‌اکنون دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز می‌باشد. پس از تجربه موفق اولین موسسه تخصصی تیزهوشان با نام آکادمی تیزهوشان، اکنون ایشان به یکی از تاثیرگذارترین افراد این حوزه تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۸۳۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 11 March 2020

در این گفتگو نظر ایشان را در خصوص بهترین روش‌های آموزش جویا می‌شویم.

بهترین روش آموزش از زبان مدیر آکادمی تیزهوشان 

انواع آموزش را چطور دسته‌بندی می‌کنید؟

آموزش به طور کلی دو دسته حضوری (فیزیکی) و مجازی دارد. بهتر است به جای واژه آموزش حضوری از کلمه «سنتی» استفاده کنم. آموزش سنتی همان انتقال پیام چهره به چهره است که از ابتدای خلقت! وجود داشته. این پیام می‌تواند آموزشی تئوری و یا حتی عملی باشد.

از طرفی آموزش مجازی چند سالی است که در حال گسترش است و روز به روز محبوب‌تر و فراگیرتر می‌شود.

 

شما خودتان کدام سبک آموزش را ترجیح می‌دهید؟ چرا؟

طبیعتا آموزش مجازی! البته باید ذکر کنم که آموزش سنتی و مجازی به نوعی مکمل هم هستند. اما اگر بخواهم برای هر کدام نمره ای از ۱۰۰ قائل شوم، آموزش سنتی ۱۵ و آموزش مجازی ۸۵ خواهد گرفت.

دلایل زیادی مبنی بر برتری آموزش مجازی وجود دارد. ساده‌ترین دلایلی که می‌توان ارائه داد؛ عدم نیاز به حضور محصل، امکان آموزش در هر ساعت شبانه‌روز و هر مکان، امکان مشاهده مجدد درس و بطور کلی صرفه‌جویی عظیم در وقت و زمان است. اگر بخواهم برایتان از نکات مثبت این سبک آموزشی صحبت کنم باید ۳-۴ قهوه دیگر سفارش بدهم!

 

از نظر شما آموزش مجازی چه انواعی دارد؟ برتری کدام بیشتر است؟

سوال خوبی پرسیدید. آموزش مجازی بطور کلی در چند قالب می‌تواند ارائه شود. همانطور که در کتاب مشاوره‌ای که تالیف کردم گفتم، مهم‌ترین قالب‌های آموزش مجازی فیلم، صوت و مطالب نوشتاری هستند. فیلم‌ها بیشترین طرفدار را دارند و من هم طرفدار سرسخت آنها هستم. در مقاله ای تحت عنوان «چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟ »‌ بطور مفصل در این باره صحبت کردم و نمی‌خواهم بحث را کش بدهم!

 

آکادمی تیزهوشان فیلم‌های آموزشی بسیار پرطرفداری دارد، دلیلش چیست؟

فاکتورهای مهمی در کیفیت یک فیلم آموزشی دخیل هستند. از کیفیت آموزش گرفته تا کیفیت ضبط و حتی روانشناسی رنگ. تیم آکادمی تیزهوشان با وسواس بسیار زیادی فیلم‌های آموزشی خود را ارائه می‌دهد. دقت به جزیی‌ترین مسائل در پروسه ضبط فیلم باعث می‌شود گاهی اوقات یک بخش آموزشی چندین‌بار ضبط شود! متاسفانه بسیاری از موسسات صرفا هدفشان تولید محصول آموزشی است، نه محصول آموزشی «باکیفیت».

خوشبختانه روز به روز دانش‌آموزان و خانواده‌ها بهتر می‌توانند کیفیت خوب یک محصول آموزشی را تشخیص دهند و این می‌تواند کمک بزرگی در راستای ارتقا سطح آموزشی کشور باشد.

 

موسسه آکادمی تیزهوشان چه خدمات آموزشی مجازی ارائه می‌دهد؟

خدمات آکادمی تیزهوشان بطور کلی بر مبنای تولید پکیج‌های آموزشی، آزمون های آنلاین و خدمات مشاوره ایست. البته ذکر کنم که به زودی برای اولین‌بار در کشور یک پروژه اختصاصی بسیار خلاقانه و جدید ارائه خواهیم کرد که به نوعی پیشرفته‌ترین سبک آموزش مجازی خواهد بود.

 

سخن پایانی شما چیست؟

آموزش مجازی پتانسیل بسیار زیادی برای افزایش سطح دانش در کشور دارد. همین که ما می‌توانیم باکیفیت‌ترین آموزش‌ها را در محروم‌ترین مناطق کشور ارائه دهیم شاهدی بر این مدعاست. امیدوارم که با حمایت‌های بیشتر از موسسه آکادمی تیزهوشان، بتوانیم بیشتر و بهتر در راستای هوشمندسازی آموزش کشور و افزایش سطح علمی دانش‌آموزان این سرزمین گام برداریم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
دکتر حسینی فوق العادن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار