عضو کمیسیون عمران مجلس در یک ماه اخیر با تشدید شیوع بیماری کرونا در کشور، متأسفانه بسیاری از مشاغل خرد و فعالان اقتصادی نتوانستند درآمدی کسب کنند، زیرا بسیاری از مردم برای عدم ابتلا به این بیماری در خانه ها باقی مانده اند. حال در این شرایط چگونه افراد باید اقساط تسهیلات خرید مسکن را پرداخت کنند.
کد خبر: ۸۳۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸ 14 March 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مستثنی شدن تسهیلات خرید مسکن از مصوبه جدید دولت مبنی بر تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات، گفت: وام خرید مسکن یکی از تسهیلات پرکاربرد محسوب می شود که بسیاری از زوج های جوان و خانوارها برای تأمین مسکن از آن تسهیلات استفاده کرده اند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه بر اساس مصوبه بانک مرکزی، تسهیلات خرید مسکن از مصوبه جدید دولت مبنی بر تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات مستنثی شده است، این به معنای آن است که جمع کثیری از خانوارها باید اقساط خود را در ماه های پایانی سال جاری و ماه‌های ابتدای سال جدید پرداخت کنند.

چگونه افراد در وضعیت اقتصاد کنونی باید اقساط تسهیلات خرید مسکن را پرداخت کنند؟

وی افزود: در یک ماه اخیر با تشدید شیوع بیماری کرونا در کشور، متأسفانه بسیاری از مشاغل خرد و فعالان اقتصادی نتوانستند درآمدی کسب کنند، زیرا بسیاری از مردم برای عدم ابتلا به این بیماری در خانه ها باقی مانده اند. حال در این شرایط چگونه افراد باید اقساط تسهیلات خرید مسکن را پرداخت کنند.

افضلی ادامه داد: اقساط تسهیلات خرید مسکن در وضعیت کنونی اقتصاد کشور به شدت به شرایط اقتصادی مردم آسیب وارد می کند، زیرا افراد درآمدی نداشته اند که از ماحصل آن اقساط را پرداخت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در شرایط کنونی بخش قابل توجهی از درآمد خانوار صرف پرداخت اقساط تسهیلات به ویژه وام مسکن می شود، این نشان می دهد که به تعویق انداختن پرداخت این اقساط می تواند به خانوارها کمک کند تا چند ماه آینده را سپری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من بانک مرکزی باید تسهیلات خرید مسکن را نیز جزء مصوبه جدید دولت مبنی بر تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات اعلام کند تا مردم و خانوارها بتوانند از مرحله کنونی عبور کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار