مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت و سایر مجامع بین المللی توصیه‌ای مبنی بر مصرف مکمل ویتامین D به منظور پیشگیری یا درمان کرونا ارائه نکرده‌اند.
کد خبر: ۸۳۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 15 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،نیلوفر حیدری در خصوص ارتباط بین مکمل یاری ویتامین D و پیشگیری و کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: شواهد علمی موجود در این خصوص که در قالب مطالعات سیستماتیک و متالیزآنالیز انجام شده ضد و نقیض است، لذا در شرایط فعلی، اجرای برنامه مکمل یاری ویتامین D کماکان مطابق با بخشنامه ها و دستورالعمل های موجود که تاکنون اجرا می‌شده، است.

حیدری افزود: بر این اساس افرادی که از قبل و بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، ماهیانه یک عدد مکمل 50 هزار واحدی ویتامین D مصرف کرده‌اند، به همین روال ادامه دهند.

وی ادامه داد: افرادی هم که تاکنون مکمل ویتامین D ماهانه مصرف نکرده‌اند، می توانند ماهانه یک عدد مکمل 50 هزار واحدی ویتامین D مصرف کرده و از مصرف خودسرانه مکمل با دوزهای بالا خودداری کنند.

این کارشناس تغذیه افزود: افرادی که با تشخیص پزشک دچار کمبود ویتامین D هستند باید مطابق با روش های درمانی تجویز شده توسط پزشک معالج خود تحت درمان قرار بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار