فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه آخر سال، می‌تواند زیان‌های غیر قابل جبرانی به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۸۳۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲ 15 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال نقش مهمی را ایفا می‌کنند، هشدار‌ها و توصیه‌هایی را برای پیشگیری از حوادث این روز بیان کرد.

او ادامه داد: قبل از چهارشنبه آخر سال فرزندانتان را از خطرات آتش و باروت آگاه کنید و از آیین‌های پاک ایرانی با آن‌ها صمیمانه سخن بگوئید.
فرمانده انتظامی شهرستان اقلید تصریح کرد: در شب چهارشنبه آخر سال کنار فرزندانتان باشید و برای آنان محیطی آماده سازید تا رغبتی به بیرون رفتن نداشته باشند.

سرهنگ مراد صارمی گفت: مراقبت کنید تا فرزندانتان مواد آتش زا همچون ترقه را در خانه نگهداری نکنند و در صورت خرید مواد محترقه کم خطر با او همراه باشید.

او افزود: از آتش زدن مواد منفجره دست ساز و غیر استاندار و مواد آتش زا مانند کپسول گاز، لاستیک، بنزین و الکل خودداری کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید اضافه کرد: آتش‌های پرحجم درحیاط و محله غیرقابل مهار است، از این کار ممانعت به عمل آورید.
سرهنگ مراد صارمی تصریح کرد: مراقب باشید مواد محترقه در نزدیکی دستگاه‌های حرارتی و برقی نگهداری نشود.

او اظهار کرد: صدای انفجار مواد آتش زا، موجب عارضه روانی در نزد کودکان و افراد مسن و بیمار می‌شود لذا رعایت حال آنان فراموش نشود.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید افزود: از حمل مواد محترقه، آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف خودداری کنید.

سرهنگ مراد صارمی ادامه داد: در صورت نگهداری مواد آتش بازی حتی بی خطر، آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

این مقام انتظامی تصریح کرد: هیچگاه مواد آتش بازی مانند مواد منفجره و ترقه را در ظرف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهید، زیرا در صورت انفجار ذرات آن به اطراف پرتاب شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.

او بیان کرد: مراقب رفتار‌های خطرناک و نابهنجار باشید و در صورت لزوم مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

سرهنگ صارمی افزود: با رعایت این توصیه‌ها می‌توان از آسیب‌های چهارشنبه آخر سال از جمله سوختگی ناشی از انفجار و آتش حجیم، قطع عضو و معلولیت (دست و چشم) و سقط جنین و عارضه‌های روانی به ویژه در بانوان ایمن ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار