مدیرکل دامپزشکی فارس بیان کرد: شهروندان مواد خام دامی مورد نیاز اعم از گوشت، مرغ و ماهی را صرفاً از مراکز معتبر مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
کد خبر: ۸۳۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 16 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: یعقوب مهندس گفت: همزمان با ایام نوروز و با توجه به افزایش تقاضا برای تامین فرآورده‌های خام دامی و نقش نظارت‌های بهداشتی در تأمین امنیت غذایی مردم، طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی با ساماندهی ۴۳ گروه ثابت و سیار بازرسی بهداشتی، از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز شده و تا پانزده فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

او افزود: از ابتد‌ای امسال، بیش از ۱۱۵ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام شده و ۲۶۰ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مهندس تصریح کرد: در نتیجه این بازرسی ها، با ضبط و معدوم سازی حدود یک هزار و ۳۱۰ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و تاریخ منقضی، از ورود آن‌ها به چرخه مصرف شهروندان جلوگیری شد.

مد یرکل دامپزشکی فارس بیان کرد: شهروندان مواد خام دامی مورد نیاز اعم از گوشت، مرغ و ماهی را صرفاً از مراکز معتبر مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

او با اعلام شماره تلفن پیام‌گیر ۱۵۱۲ و شماره سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۷۹۲ از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی مراتب را سریعاً گزارش کنند تا با متخلفان برابر ضوابط برخورد قانونی صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار