مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تاکنون ملخ صحرایی در بالغ بر 169 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی و کشاورزی این استان ردیابی و در سطحی بیش از 3900 هکتار مبارزه شد.
کد خبر: ۸۳۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 16 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایانا:حمید دبیری با بیان اینکه تاکنون ده شهرستان این استان درگیر هجوم ملخ هستند، تصریح کرد: مبارزه با این آفت‌ها در شهرستان‌های مهر، لامرد، گراش، قیروکارزین، خنج، کازرون، فراشبند، ممسنی، فیروزآباد و لارستان انجام شده که شهرستان مهر با سطحی نزدیک به 1600 هکتار و شهرستان لامرد با حدود 1500 هکتار بیشترین سطح مبارزه را داشتند.

او می گوید: در چند روز اخیر ریزش جدید در کشور و استان فارس گزارش نشده است‏، اما بر اساس پیش بینی کارشناسان، ریزش های جدید برای برخی از مناطق کشور از جمله شهرستان های استان فارس در روزهای اخیر اتفاق می افتد.

دبیری با اشاره به اینکه جبران خسارت ملخ صحرایی به باغ ها و مزارع به هیچ وجه برای دولت امکان پذیر نیست، تاکید کرد: کشاورزان در طول روز حداقل دوبار صبح و عصر مزارع و باغ های خود را بازدید کنند و ضمن آماده سازی سم‌پاش‌های شخصی در صورت مشاهده این آفت به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه و سم مورد نیاز را دریافت کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: هم استانی های عزیز در صورت مشاهده ملخ صحرایی از طریق شماره 1504 اطلاع رسانی کنند.

 

برچسب ها: حمله ، ملخ ، ملخ صحرایی ، مزارع ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار