تاثیر مصرف ویتامین D در پیشگیری یا درمان کرونا ویروس به تایید علمی نرسیده است.
کد خبر: ۸۳۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 16 March 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به طرح موضوع تاثیر مصرف ویتامین D در پیشگیری یا درمان کرونا ویروس در فضای مجازی گفت: تاکنون مراجع علمی تاثیر مصرف ویتامین D در پیشگیری یا درمان کرونا ویروس را تایید نکرده اند.
عبدالرسول همتی افزود: در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت و سایر مراجع علمی بین المللی هیچگونه توصیه‌ای مبنی بر مصرف مکمل ویتامین D برای پیشگیری یا درمان کرونا ویروس ارایه نکرده اند و شواهد علمی موجود در این خصوص که در قالب مطالعات سیستماتیک و متاآنالیز انجام شده، ضد و نقیض است.
او با بیان اینکه طرح این موضوع در رسانه‌های مجازی طی روز‌های اخیر موجب سردرگمی مردم در این زمینه و برخی مشکلات ناشی از مسمومیت در اثر مصرف بالای ویتامین D شده است، افزود: در حال حاضر مراجع علمی دنیا به داده قابل اطمینانی در خصوص اثربخشی مثبت مصرف ویتامین D در پیشگیری از کروناویروس و یا درمان آن دست نیافته اند و زیاده روی در مصرف این ویتامین، مسمومیت فرد را در پی دارد.
همتی به عموم مردم توصیه کرد تا در شرایط فعلی مصرف این ویتامین را مانند گذشته در برنامه خود داشته باشند.
توصیه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به افرادی که تا پیش از این بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت ماهانه یک عدد قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین D مصرف می‌کردند، این بود که به همین روال ادامه دهند و افرادی که تاکنون مکمل ویتامین D مصرف نکرده اند نیز به همین ترتیب ماهانه یک عدد مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D مصرف کرده و از مصرف خودسرانه مکمل با دوز‌های بالا پرهیز کنند.
او تاکید کرد: افرادی که با تشخیص پزشک دچار کمبود این ویتامین باشند، مطابق با روش‌های درمانی تجویز شده از سوی پزشک معالج تحت درمان قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار