رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مجموعا ۳ هزار و ۹۲۴ هکتار سم‌پاشی در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی این استان با هدف مبارزه با ملخ صحرایی انجام شده است.
کد خبر: ۸۳۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹ 16 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدمهدی قاسمی با بیان اینکه این میزان سم پاشی از دوم اسفند ۹۸ تا پایان ۲۵ اسفند ۹۸ انجام شده، گفت: هزار و ۵۶۷ هکتار از اراضی شهرستان مهر، هزار و ۴۹۵ هکتار از اراضی لامرد،۲۱۲ هکتار از اراضی قیروکارزین و ۱۱۰ هکتار از اراضی شهرستان خنج علیه ملخ صحرایی سم پاشی شده است.

وی ادامه داد: ۹۵ هکتار از اراضی لارستان، ۱۶۰ هکتار از اراضی فراشبند، ۴۰ هکتار از اراضی شهرستان گراش، ۲۰۰ هکتار از اراضی کازرون و ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان فیروزآباد نیز سم پاشی شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان فیروزآباد شب گذشته اولین شب مبارزه با ملخ صحرایی را گذراند و دسته کوچکی از ملخ در مناطق کنار سیاه این شهرستان ردیابی و کنترل شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در شهرستان فراشبند ، لارستان و فیروزآباد نیز دیشب و امروز صبح مبارزه انجام شده است.

وی اظهار داشت: امروز دسته و گروهی جدید از ملخ صحرایی در استان مشاهده نشد و پاکسازی مناطق در شهرستان های فراشبند،لارستان و فیروزآباد انجام شد.

قاسمی بیان کرد: امروز ردیابی ملخ صحرایی در ۱۷ شهرستان استان انجام شده و در مجموع سطح ردیابی انجام شده در فارس به ۱۶۹ هزار هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: کشاورزان و بهره برداران در صورت مشاهده دسته های ملخ صحرایی موضوع را سریعا به شماره تلفن ۱۵۰۴ گزارش کنند تا مبارزه با آن در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی گفت: در چند روز اخیر ریزش جدید ملخ در کشور و استان فارس گزارش نشده و کارکنان جهاد کشاورزی این استان اکنون دسته های کوچک و پراکنده را ردیابی و سمپاشی می کنند،اما ریزش جدید ملخ برای برخی از شهرستان های استان طی امروز پیش بینی شده است.

موج جدید ملخ‌های صحرایی از شامگاه جمعه دوم اسفندماه جاری وارد جنوب فارس شد که بنابر اعلام مسوولان جهاد کشاورزی استان،حجم آن ۱۰ برابر حمله پارسال ملخ‌های صحرایی به کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار