امروز ۲۶ اسفند سالروز بمباران پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه در سال ۱۳۶۶ است، بمبارانی که روز تلخی را برای کرمانشاهیان رقم زد.
کد خبر: ۸۳۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 17 March 2020

به گزازش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،سردار ناصر باباخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۶ اسفند سالروز بمباران پناهگاه پارک شیرین است، اظهار کرد: بمباران پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه یکی از جنایات جنگی عراق در جنگ علیه ایران است که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۶ رخ داد. در جریان این جنایت این پناهگاه مورد اصابت موشک قرار گرفت که حدود ۱۰۰ کشته و ۳۰۰ مجروح بجا گذاشت.

باباخانی افزود: در جریان بمباران پناهگاه پارک شیرین در کرمانشاه موشک از داخل هواکش وارد پناهگاه شد و منجر به افزایش شدید تلفات شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه اغلب قربانیان این بمباران زن و کودک بودند، گفت: کرمانشاه در دوران جنگ عراق علیه ایران هزاران بار بمباران و موشک‌باران شد، اما اینبار یک پناهگاه هدف موشک های رژیم بعثی قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه پس از پایان جنگ محل پناهگاه در سال ۱۳۷۴ به موزه دفاع مقدس کرمانشاه تبدیل شد که اولین موزه دفاع مقدس در ایران است، گفت: این موزه با مساحت ۳ هزار و ۱۴۵ مترمربع در سه طبقه احداث شده که شامل سالن بزرگ نمایشگاه دفاع مقدس در طبقه همکف، تالار شهدا و استقرار دفتر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در طبقه دوم است.

باباخانی گفت: در فضای بیرونی مرکز فرهنگی چند دستگاه تانک و نفربر، قسمتی از یک هواپیمای منهدم شده و لاشه یک بالگرد خودی به نمایش گذاشته شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار