رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در آخرین نتایج دریافتی از نمونه‌های مشکوک به کرونا، ۸ مورد مثبت دیگر ابتلا به "covid ۱۹" در جهرم به ثبت رسید.
کد خبر: ۸۳۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 17 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار داشت: تا کنون ۱۱۵ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا از سوی واحد بیماری‌های واگیر دانشگاه صورت گرفته است.

او افزود: در آخرین نتایج دربافتی، ۸ مورد مثبت کرونا اعلام شده و آمار مبتلایان در جهرم به ۲۸ نفر رسیده است.

رحمانیان ادامه داد: نمونه‌های مثبت مربوط می‌شود به ۵ خانم ۴۶، ۴۹، ۵۳، ۵۶ و ۶۴ ساله و سه آقا ۵۴، ۵۵ و ۶۸ ساله که همگی اهل جهرم هستند و در بین این مبتلایان دو زوج نیز وجود دارد.

به گفته او، با توجه به تحقیقات انجام شده بر چگونگی انتقال بیماری به این مبتلایان جدید، حضور در دورهمی‌های خانوادگی از دلایل اصلی انتقال این ویروس بوده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، مبتلایان جدید به "کووید ۱۹" تحت درمان و مراقبت هستند.

او بیان کرد: شرکت در دورهمی‌ها و مراسم‌های خانوادگی از جمله عروسی ها، جشن‌ها و حتی ترحیم‌هایی که در خانه انجام میشود، از عوامل اصلی شیوع "کووید ۱۹" در جهرم بوده است.

رحمانیان از مردم خواست در پنج شنبه آخر سال برای زیارت اهل قبور به آرامستان‌ها مراجعه نکنند.

او تاکید کرد به محض رویت علائم بیماری با پزشک خانواده خود تماس حاصل کنند.

او از تمامی شهروندانی که ظرف دوهفته گذشته درهرگونه دورهمی، مراسم، میهمانی شرکت کرده اند درخواست کرد: درصورت داشتن علائم خفیف یا شدید با شماره تلفن واحد بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه ۵۴۴۴۰۸۱۷ و تلفن گویای ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

رحمانیان با تاکید بر "ماندن در خانه" گفت: همشهریان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و کماکان برحفظ بهداشت فردی بکوشند تا زنجیره‌ی انتقال این ویروس هرچه زودتر قطع گردد.

او افزود: همچنین مردم می‌توانند جهت ویزیت متخصص عفونی و داخلی به درمانگاه شماره ۴ واقع در ابتدای خیابان، ولی عصر مراجعه کنند.

او افزود: همچنین مردم می‌توانند جهت ویزیت متخصص عفونی و داخلی به درمانگاه شماره ۴ واقع در ابتدای خیابان، ولی عصر مراجعه فرمایند.

به گفته رحمانیان، درمانگاه شهیدان منصوری ابتدای خیابان، ولی عصر روبرو امام زاده حسین (ع)، ۱۶ ساعته آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

 

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار