کارشناس شیلات جهاد کشاورزی لارستان از تولید ۱۵٫۵ تُن ماهی گرمابی در استخرهای ذخیره آب زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸ 17 March 2020

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:ساغر رحیمی فرد بابیان اینکه در سال جاری ۱۵ و نیم تُن ماهی گرمابی از استخرهای ذخیره آب در لارستان تولیدشده است، اظهار داشت: این ماهی‌ها شامل، کپور، آمور و فیتوفاگ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ازآنجایی‌که اکثر پرورش‌دهندگان در لارستان به‌صورت شخصی و بدون اطلاع جهاد کشاورزی اقدام به ماهی ریزی می‌کنند آمار دقیقی نداریم، افزود: بنا به بررسی‌های میدانی، ۱۴ استخر ذخیره در لارستان اقدام به پرورش ماهی می‌کنند ولی قطعاً تعداد بیشتر از این موارد ذکرشده است.

کارشناس شیلات جهاد کشاورزی لارستان درباره اقدامات انجام‌شده از سوی این سازمان برای آموزش کشاورزان درزمینهٔ پرورش ماهی گرمابی، تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی هم در مراکز جهاد و هم در مدیریت شهرستان از طرف اداره ترویج و امور دام برگزار می‌شود که در این کلاس‌ها نحوه پرورش، شرایط پرورش، نحوه تهیه بچه ماهی و تغذیه آن توضیح داده می‌شود.

رحیمی فرد درباره شرایط پرورش ماهی در استخرهای کشاورزی، خاطرنشان کرد: پرورش ماهی گرمابی هم در استخرهای سیمانی و هم خاکی امکان‌پذیر است.

این کارشناس با اشاره به اینکه حداقل شرایط استخر جهت اخذ مجوز یک هزار مترمربع است و بایستی منبع آبی تأمین باشد، ادامه داد: آب‌وخاک (جهت استخر خاکی) تست می‌شود که بهترین EC آب برای پرورش زیر ۵ هزار«میلی موس» است و خاک بایستی رس بالای ۳۰ درصد داشته باشد.

وی در پایان اضافه کرد: لارستان درزمینهٔ تولید ماهی‌های گرمابی جایگاه هشتم در استان فارس دارد.

برچسب ها: تولید ، ماهی ، گرمابی ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار