فرماندار بویراحمد در خصوص چگونگی دفن زباله‌های بیمارستان شهید جلیل توضیح داد.
کد خبر: ۸۳۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 18 March 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،  فرماندار بویراحمد با بیان اینکه دغدغه‌های مردم دشت روم در خصوص دفع زباله های عفونی بیمارستان جلیل (محل درمان بیماران مبتلا به کرونا) در منطقه دوپشته را به دیده منت می‌پذیریم و معتقدیم که در این هنگامه که همه مشغول مبارزه و پیشگیری شیوع این ویروس هستیم مردم و مسؤولان در کنار هم بوده و باید به یکدیگر کمک کنیم اظهار کرد: مسلما هیچ مسوولی به دنبال ایجاد مشکل برای مردم نیست و همه به دنبال ریشه‌کنی کرونا هستیم.
وی گفت: از دکتر پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص سوالی پرسیدم که ایشان هم به صورت علمی جواب داد.
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، همه زباله‌های عفونی بیمارستان توسط دستگاه اتوکلاپ سایت پسماند بیمارستان با دامنه فشار 2800 تا 3500 و دامنه دمای 121 تا 125 درجه سانتیگراد ضد عفونی می‌شود و صحت این بی‌خطرسازی توسط کارشناس بهداشت محیط استان در دفتر ثبت می‌گردد.
وی گفت: صحت انجام این فرایند توسط محیط زسیت استان هم ماهانه پایش می‌شود و در دوره شیوع کرونا مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت همه پسماندها عفونی محسوب شده و شامل فرایند بی‌خطرسازی می‌شود لذا روزانه کلیه پسماندهای بیمارستانی بی‌خطر می‌گردد و سپس به طرف سایت پسماند دوپشته حمل می‌شد لذا همه زباله‌ها بی‌خطر می‌شود و هم بهداشت محیط و هم محیط زیست این فرایند را نظارت می‌کنند.
وی در پاسخ به این سوال که اگر مردم چنین موضوعی را قبول نکردند و نگرانی آن‌ها رفع نشود چه خواهید کرد افزود: قبلا ترانشه دفع زباله عمق کمتری داشت اما اکنون عمق ترانشه حتما متناسب با این وضعیت است و خاکی که روی آن ریخته می‌شود بیش از زباله‌های دیگر است.
کناری افزود: هم اکنون نیز با شهردار یاسوج در خصوص دفن زباله‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج صحبت کردم که وی نیز به صورت کارشناسی توضیح داد هیچ مشکلی برای دفن زباله‌ها وجود ندارد و همه جوانب رعایت شده و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.
وی گفت: به هر حال مسوولان خودشان متولی سلامت جامعه هستند و دغدغه دارند و هزینه‌های زیادی برای ریشه‌کنی ویروس شده لذا مردم به خصوص مردم منطقه دشت‌روم هیچ گونه نگرانی بابت این موضوع نداشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار