با همه‌گیر شدن بیماری کرونا در جهان، بسیاری از ورزشکاران و مربیان سرشناس لیگ‌های معتبر دنیا به این بیماری مبتلا شده‌اند.
کد خبر: ۸۳۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ 18 March 2020

با شیوع ویروس کرونا در چین و سپس گسترش این ویروس در کل دنیا و به خصوص در اروپا، بسیاری از مردم به آن مبتلا شدند. این ویروس نشان داده که تفاوتی بین افراد عادی و سیاستمداران، هنرمندان یا ورزشکاران قائل نیست و همه را درگیر خود می‌کند. با همه گیر شدن این ویروس در جهان، بیشتر مسابقات و لیگ‌های ورزشی لغو شدند چرا که بسیاری از بازیکنان و مربیان باشگاه ها مبتلا به کرونا شدند و در حال سپری کردن دوران بیماری بوده و درقرنطینه خانگی به سر می‌برند.

در حال حاضر مهم‌ترین ورزشکاری که به کرونا مبتلا شده است «کوین دورانت» ستاره سرشناس NBA درتیم بروکلین نتس است. البته درتیم بروکلین نتس سه بازیکن دیگرهم مبتلا شده‌اند که نام آن‌ها فاش نشده است. دورانت و هم تیمی‌هایش پس از ابتلا به کرونا در قرنطینه هستند. قبل از مبتلا شدن کوین دورانت، نتیجه آزمایش کرونای «کریستین وود»، سنتر تیم دیترویت پیستونز در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا و «رودی گوبرت» بازیکن تیم یوتا جاز ، مثبت اعلام شد. پیش از این گوبرت این بیماری را به تمسخر گرفته بود. در آمریکا، ۶۵۲۲ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این بین ۱۱۶ نفر جان‌شان را از دست داده‌اند.

سری آ ایتالیا جزو اولین لیگ‌های اروپایی بود که بازیکنان شاغل در آن به ویروس کرونا مبتلا شدند. باشگاه فیورنتینا تست کرونای «دوشان ولاهوویچ»، «جرمان پسلا» و «پاتریک کوترونه» سه بازیکن این تیم مثبت را مثبت اعلام کرد و پس ازآن تیم یوونتوس، تست کرونای «دنیله روگانی» و «بلیز ماتویدی» را مثبت اعلام کرد. همچنین مسوولان تیم فوتبال سامپدوریا اعلام کردند «مانولو گابیادینی»، «عمر کولی»، «آلبین اکدال»، «آنتونیو لاگومینا» و «مورتن تورسبی» به علاوه «آمدئو بالداری» از اعضای تیم پزشکی این تیم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. کشور ایتالیا با بیش از ۳۱ هزار مبتلا به ویروس کرونا در اروپا پیشتاز این بیماری است.

در لیگ جزیره اولین نفری که به کرونا مبتلا شد، «میکل آرتتا» سرمربی توپچی‌های لندن بود که به این لیگ شوک وارد کرد. پس از آن «کالوم هادسون اودوی» بازیکن با استعداد تیم چلسی نیز به کرونا مبتلا شد.

باشگاه هرتابرلین آلمان اعلام کرد که یکی از بازیکنانش به کرونا مبتلا شده و به همین دلیل باید تمامی بازیکنان و کادر فنی ۲ هفته آینده را در قرنطینه به سر ببرند. «الکساندر نوری» سرمربی دورگه ایرانی، پس از استعفای غیرمنتظره «یورگن کلینزمن» هدایت این تیم را عهده دار شده است و او نیز به همراه شاگردانش قرنطینه خواهد شد. همچنین «تیمو هوبرز» و «جیمز هورن» بازیکنان تیم هانوفر نیز دچار بیماری کرونا هستند.

لالیگا هم از این ویروس در امان نماند و باشگاه‌های اسپانیایی یکی پس از دیگری از مبتلا شدن مربیان و بازیکنان خود به این ویروس خبر می‌دادند. «ازکوئیل گارای» مدافع آرژانتینی والنسیا، اولین فرد مبتلا شده به کرونا در لالیگا بود. پس از این بازیکن، دیگر مدافع این تیم «الیاکیم مانگالا » فوتبالیست سرشناس فرانسوی این تیم، ضمن تایید مثبت شدن آزمایش کرونای خود، از همگان خواست تا با رعایت توصیه‌های بهداشتی و درمانی، مانع از ابتلای خود و دیگران و شیوع بیشتر این بیماری شوند.

مهمترین شخصی که در لیگ اسپانیا به کرونا مبتلا شده، «دیگو سیمئونه» سرمربی آرژانتینی تیم فوتبال اتلتیکو مادرید است که در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می برد.

«همچنین فرانچسکو گارسیا»۲۱ ساله که هدایت تیم جوانان اتلتیکو پورتادا آلتا در شهر مالاگا اسپانیا برعهده داشت به علت مبتلا شدن به کرونا درگذشت؛ او پیش‌تر به دلیل داشتن پیش زمینه ابتلا به سرطان تحت نظر پزشک قرار داشت که البته بعدها مشخص شد که به نوعی سرطان خون مبتلا است.

پس از مثبت شدن تست کرونای «تری تامکینز» بازیکن تیم بسکتبال رئال مادرید، سران کهکشانی‌ها به اعضای هر ۲ تیم بسکتبال و فوتبال اطلاع دادند که باید پروتکل های ایمنی را رعایت کرده و خود و خانواده های‌شان را در قرنطینه قرار دهند.

تا کنون کشور اسپانیا بیش از ۱۱ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده است.

با این وجود هنوز برخی از لیگ‌ها در سراسر دنیا تعطیل نشدند و به کار خود ادامه می‌دهند که پیش بینی می‌شود که هر چه می‌گذرد اوضاع جهان با وجود این ویروس بدتر می‌شود و بقیه کشورها هم مجبور می‌شوند لیگ‌های خود را تعطیل کنند تا به سلامتی بازیکنان و مربیان لطمه وارد نشود.

اسامی کشورهایی که مسابقات فوتبال را برگزار کرده یا می‌کنند به شرح زیر است: روسیه، ترکیه، مکزیک،استرالیا، ازبکستان، برزیل، شیلی، الجزایر، آرژانتین،بلاروس، کاستاریکا، غنا، گواتمالا، اندونزی، قزاقستان، مالزی، سنگاپور، اوکراین و ویتنام./ ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار