در روزهای اخیر تلفات ناشی از مصرف مشروبات الکلی سمی (متانول) بیش از پنج برابر آمار تلفات ویروس کرونا در استان فارس بوده که این امر باعث اخلال در ارایه خدمات بهداشتی به بیماران بستری شده به علت ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی شده است.
کد خبر: ۸۳۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 19 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:در روزهای اخیر تلفات ناشی از مصرف مشروبات الکلی سمی (متانول) بیش از پنج برابر آمار تلفات ویروس کرونا در استان فارس بوده که این امر باعث اخلال در ارایه خدمات بهداشتی به بیماران بستری شده به علت ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی شده است.
سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس با اعلام خطر آفرین بودن مصرف این نوع محلول های سمی و کشنده، به مردم استان هشدار داد علاوه بر حرمت شرعی و منع قانونی ، مصرف الکل هیچگونه تاثیری در درمان و یا پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا نداشته است.
این سازمان همچنین از مردم خواست با توجه به اینکه متاسفانه الکل های سمی توسط برخی افراد سودجو تبدیل به مشروبات الکلی در قالب شیشه و قوطی های پلمپ با برندهای خارجی و بعضا به صورت دست ساز تهیه و توزیع شده است، از هرگونه مصرف مشروبات داخلی و خارجی به بهانه بهبود و یا مصون ماندن از ویروس کرونا جدا و اکیدا خودداری کنند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۲۸ اسفندماه از افزایش آمار مسمومیت‌ها با الکل به ۳۸۳ نفر و فوتی‌ها به ۶۱ نفر در استان فارس خبر داد و گفت: در چندروز گذشته ۳۲۲ نفر بر اثر مصرف الکل در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

این در حالی است که بر اساس آخرین آماری که عصر همین روز (۲۸ اسفند ۹۸) اعلام شده، ظرف ۲۴ ساعت گذشته آزمایش تشخیص کرونا برای ۶۰ نفر در استان فارس مثبت شده است و شمار مبتلایان در این استان به ۳۸۶ نفر و تعداد متوفیان به ۱۳ نفر رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار