مدیریت بحران استانداری فارس درباره بارش شدید باران و احتمال آبگرفتگی معابر هشدار داد وگفت:تمامی دستگاه ‌های امداد رسان در آمادگی کامل قرار دارند.
کد خبر: ۸۳۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 21 March 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:رحیم آزادی از احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر خبر داد و اظهار داشت: تمامی دستگاه ‌های امداد رسان در آمادگی کامل قرار دارند.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی فارس سامانه بارشی که از روز چهارشنبه وارد استان شده است بیشتر مناطق و ارتفاعات را تحت تأثیر خود قرار داده است.

آزادی بابیان اینکه برای نیمه غربی و نیمه جنوبی استان 30 تا 50 میلی‌متر بارش پیش‌بینی‌شده است، ادامه داد: همچنین با توجه به‌شدت بارش در نیمه شمالی استان احتمال بارش 70 میلی‌متر باران است.

مدیریت بحران استانداری فارس به شهروندان توصیه کرد از حضور در بستر، حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری کنند.

وی اظهار کرد: رانندگانی که قصد عبور از مناطق کوهستانی رادارند ضمن آماده‌سازی و تجهیز خودرو احتیاط لازم را در زمان بارش و لغزندگی جاده داشته باشند.

آزادی مجدداً توصیه و تأکید کرد شهروندان از سفر‌های غیرضروری و رفتن به مناطق کوهستانی و مرتفع خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران بیان کرد: دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رگبار و رعدوبرق نکات ایمنی و احتیاطی و ایمنی را رعایت کنند و دام‌های خود را به‌دوراز ارتفاعات حاشیه رودخانه‌ها و دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.

مسعود ده ملایی مدیرکل هواشناسی استان فارس نیز گفت: این سامانه بارشی تا صبح روز دوشنبه در استان حاکم است و شاهد افت شدید دمای هوا خواهیم بود به‌طوری‌که دمای هوای شیراز به 3 درجه سانتی‌گراد زیر صفر خواهد رسید.

وی اظهار کرد: برای فردا یکشنبه سوم فروردین‌ماه عمده بارش‌ها برای مناطق شمال غرب ازجمله شهرستان‌های نورآباد، کازرون و سپیدان خواهد بود و این بارش‌ها در ارتفاعات استان با احتمال بارش برف همراه است.

ده ملایی ادامه داد: برای روز دوشنبه چهارم فروردین‌ماه بارش‌ها مناطق شمالی استان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و بارش‌ها به‌صورت رگباری خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین برای کاهش خطر سرمازدگی به باغداران توصیه کرد که قبل از وقوع سرما و یخبندان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی دمای کنونی شهر شیراز را 4 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: گرم‌ترین نقطه استان شهرستان لامرد با 32 درجه و سردترین نقطه استان را شهرستان صفاشهر با منفی 3 درجه سانتی‌گراد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار