استاندار فارس گفت: از مردم می‌خواهیم به دلیل مخاطرات بهداشتی ناشی از کرونا این استان را به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنند و اگر کسانی بخواهند سلامت مردم را به خطر بیندازند برخورد حقوقی و قانونی لازم با آنان صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۳۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 21 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی،شنبه در جریان بازدید از قرارگاه نیروی انتظامی فارس واقع دروازه قرآن شیراز ادامه داد:برای ما اولویت و بالاترین مصلحت، حفظ سلامت و جان شهروندان است و کسانی که اقدام به مسافرت می کنند باید این را بدانند این مسافرت هم به ضرر خودشان و هم به ضرر کسانی است که در استان مقصد آنها زندگی می کنند.
استاندار فارس گفت: طبیعتا قاعده عقلی، فقهی وحقوقی وجود دارد که اگر اعمال ما اضرار به غیر باشد قطعا قابل برخورد است و دادستان و رییس کل دادگستری نیز در این زمینه اقدام لازم را انجام داده است.
رحیمی با بیان اینکه مسافران فارس را مقصد خود قرار ندهند، اظهارکرد: در صورتی که به این استان بیایند هیچ امکاناتی برای پذیرایی و اقامت آنان وجود ندارد.
وی ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و مجموعه دستگاه قضایی این موضوع را در دستور کار قرار دادند تا با کسانی که سلامت مردم را تهدید می کند برخورد لازم صورت بگیرد.

اقدامات علیه کرونا در فارس

استاندار فارس بیان کرد: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این استان برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، انجام شده است و سعی کردیم تصمیمات خود برای مقابله با این بیماری را برمبنای نظرات کارشناسی و تخصصی عملیاتی کنیم.
رحیمی با اشاره به نگرانی هایی که این روزها مردم نسبت به تردد مسافران نوروزی دارند گفت: این موضوع به شکل خوب و مطلوبی از سوی نیروی انتظامی پیگیری شده است، همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، فرمانداری ها، هلال احمر، بسیج، سپاه، ارتش، دادستانی و دادگستری استان همکاری خوبی در این زمینه داشتند.
وی ادامه داد: جاده های استان فارس کاملا خلوت است و در مبادی ورودی استان تیم های قرنطینه و پایش مستقر هستند و کنترل های لازم در خصوص خودروهایی که قصد ورود به استان دارند به خصوص خودروهایی که پلاک های آنان پلاک های غیر از استان فارس است صورت می گیرد.
استاندار فارس گفت: اگر افرادی مشکوک به ویروس کرونا باشند به مدت ۱۴ روز قرنطینه می شوند یا اینکه می توانند سفر خود را کنسل کنند و به مبدا بازگردند.

 

رحیمی افزود: اقدامات صورت گرفته برای مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا منجر به آن شده است که شهر شیراز و استان فارس از وضعیت نسبتا مناسب‌تری نسبت به بقیه کشور برخوردار باشند، با توجه به جمعیت استان، از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ردیف استان های بیست و سوم یا بیست و چهارم کشور هستیم.
استاندار فارس گفت: البته این به معنای آن نیست که ما اوج افزایش این بیماری را نخواهیم داشت، قطعا این نوع افزایش نیز به سر خواهد رسید ولی تلاش ما باید این باشد که همه مردم در یک زمان درگیر این ویروس نشوند تا امکانات درمانی استان جوابگو باشد که پیش بینی های صورت گرفته موثر بوده است.
رحیمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز دانشگاه های علوم پزشکی و مردم افزود: تلاش شده است که محلول های ضدعفونی و ماسک های مورد نیاز تامین و مشکلات بخش های مختلف مردمی در این زمینه حل شود.
وی ادامه داد: ۱۴ کارخانه و کارگاه به تولید مواد ضدعفونی مشغول کار هستند و مواد اولیه مورد نیاز آنان از جمله الکل تامین شده است.
استاندار فارس گفت: در مورد تولید ماسک نیز بیش از ۱۰ کارگاه در حال حاضر فعال هستند و روزانه بیش از ۲۰۰ هزار ماسک تولید و بین مراکز درمانی و بهداشتی، دستگاه های اجرایی، داروخانه‌ها و بعضا محله های حاشیه شهر توزیع شده است.

کرونا را با همکاری مردم شکست می‌دهیم

رحیمی افزود: فکر می کنم با همین روند اگر اقدامات لازم را انجام دهیم می توانیم این ویروس را شکست دهیم.
وی همچنین از همکاری اصناف، مراکز اقامتی، مراکز گردشگری، مراکزی مذهبی، متولیان امامزادگان و بقاع متبرکه و مردم در مقابله با ویروس کرونا تشکر کرد و گفت: فعالیت این مراکز و مکان ها تعطیل شده است و هتل های استان فارس و مراکز اقامتی تا کنون یک مورد پذیرش نداشتند.
وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که مردم استان فارس خودشان برای مقابله با ویروس کرونا همکاری لازم را با مسوولان داشته اند.
استاندار فارس گفت: بازاریان و اصناف به جز اصنافی که مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم را تامین می‌کنند، فعالیتی ندارند و اصنافی که در حال فعالیت هستند نیز از سویی اتحادیه‌های مربوطه تذکر لازم به آنان داده شده است.
رحیمی افزود: امیدواریم با رعایت شوونات بهداشتی و در خانه ماندن مردم، از این بحران نیز بگذریم و مردم در سلامت به سر ببرند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تاکنون ۱۴ نفر در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند اظهار داشت : با شناسایی ۲۲ مورد جدید،شمار مبتلایان کرونا در استان فارس به ۴۷۹ نفر رسیده است.
عبدالرسول همتی شنبه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، متاسفانه یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در فارس گزارش شده است،با این مورد جدید فوتی، تاکنون ۱۴ نفر در استان، به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد : تاکنون ۱۵۶ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند،هم اکنون ۴۹ درصد از مبتلایان در استان فارس در بیمارستان بستری هستند و ۳۲ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار