استان فارس همچنان درگیر هجوم ملخ های صحرایی در ۱۰ شهرستان است و تا ۱۰ روز آینده دسته جدید دیگر ملخ ها نیز به استان هجوم می آورند.
کد خبر: ۸۳۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 22 March 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: از اواسط اسفند ماه سال گذشته بود که جهادکشاورزی استان فارس بار دیگر اعلام کرد که ملخ‌ها به این استان هجوم آورده اند. این اطلاعیه در حالی از سوی جهادکشاورزی استان صادر شد که در بهمن ماه سال ۹۷ نیز دسته‌ای از ملخ‌ها به فارس حمله کرده بودند و تا تیرماه سال گذشته استان درگیر ملخ‌ها بود.

در سال ۱۳۹۷ به دلیل مبارزه با ملخ صحرایی خسارت مؤثری به عرصه‌های کشاورزی استان فارس وارد نشد اما در حوزه منابع طبیعی حدود دو میلیارد تومان خسارت وارد شد.

در همان سال مبارزه با ملخ صحرایی در ۴۵ هزار هکتار از اراضی استان فارس انجام شد و با وجود حمله ملخ‌ها با اقدامات انجام شده خسارتی به مزارع و کشاورزان استان وارد نشد. از اواسط اسفندماه که بار دیگر ملخ‌ها به استان فارس حمله ور شدند، جهاد کشاورزی استان که آمادگی مقابله با آنها را داشت وارد عمل شد و سم پاشی در مزارع استان انجام شد.

 

در این رابطه مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در رابطه با آخرین وضعیت ملخ‌ها در این استان توضیح داد: در حال حاضر حدود ۱۰ شهرستان در استان درگیر ملخ‌ها هستند که از جمله این شهرستان‌ها می‌توان به لار، لامرد، مهر، گراش، خنج، قیروکارزین، فراشبند، فیروزآباد، ممسنی و کازرون اشاره کرد.

حمید دبیری گفت: علاوه بر این کار رصد در ۱۷ شهرستان استان نیز به جد در دستور کار جهادکشاورزی فارس قرار دارد.

وی افزود: طی سه چهار روز گذشته به دلیل پایین بودن دمای هوا و بارندگی مورد خاصی گزارش نشده اما بر اساس پیش بینی‌ها طی هفت الی ۱۰ روز آینده دسته‌ای جدید از ملخ‌ها به فارس هجوم می‌آورند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه طی چند روز آینده شاهد ورود جمعیت عظیمی از ملخ‌ها خواهیم بود، اظهار کرد: علاوه بر این تخم‌های ملخ‌های سال گذشته نیز متولد شده و به طور حجم جمعیت زیادی را شامل می‌شوند.

وی گفت در این راستا جهادکشاورزی استان تدابیر لازم برای سم پاشی را اتخاذ کرده و در این رابطه نیز اعتبارات لازم اختصاص یافته است.

 

دبیری با اشاره به اینکه سال گذشته استان فارس نزدیک به پنج ماه درگیر ملخ‌ها بود، افزود: سال گذشته در بیش از ۴۵ هزار هکتار در استان مبارزه انجام و بیش از ۸۵۰ هزار هکتار کار ردیابی صورت گرفت.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود که با توجه به اینکه جمعیت ملخ‌ها در آفریقا ۴۰۰ برابر شده در ال جار بیش از ۶۰ هزار هکتار در سطح استان درگیر ملخ‌ها شوند که البته در این راستا اقدامات لازم در دستور کار است.

برچسب ها: حمله ، ملخ ، ملخ صحرایی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار