رئیس اورژانس استان فارس گفت: با وجود هشدار‌های بسیار نسبت به اجتناب مردم از نوشیدن الکل برای نابودی ویروس کرونا، تا کنون ۵۲۳ نفر در فارس دچار مسمومیت الکلی شدند.
کد خبر: ۸۳۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 22 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد جواد مرادیان اظهار داشت: تا ساعت هشت صبح امروز سوم فروردین ماه، ۵۲۳ نفر در فارس دچار مسمومیت با الکل شدند که از این شمار ۶۷ نفر فوت و ۴۵۶ نفر دیگر بستری هستند.

او افزود: ۴۰۹ نفر از مراجعان در شیراز و نفر نیز در سایر شهرستان‌های استان ۹۹ بستری شده‌اند.

مرادیان با اشاره به تبلیغات دروغ افراد سودجو در این روزها مبنی بر مصرف الکل به منظور مصونیت در برابر ویروس کرونا، گفت: مصرف الکل به شکل خوراکی هیچ تاثیری در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ندارد و می‌تواند به مسمومیت شدید و مرگ مصرف کننده منتهی شود.

او با هشدار به شهروندان مبنی بر پرهیز از مصرف هرگونه الکل (طبی یا صنعتی) به منظور افزایش ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا، تصریح کرد: متاسفانه در شرایط حاضر ، حجم قابل توجهی الکل تقلبی در بازار وجود دارد به جای الکل طبی( اتانول) از الکل صنعتی (متانول) استفاده شده و مسمومیت‌های شدیدی را موجب می‌شود که حتی ممکن است منجر به مرگ شود.

رئیس اورژانس استان فارس از شهروندان خواست که در این روزها که فشار بسیاری بر کادر درمان وارد است، با انجام کارهای غلط و بی پایه و اساس ، بار مضاعف دیگری بر مراکز درمانی وارد نکنند و برای مقابله با ویروس کرونا تنها و تنها نکات بهداشتی را رعایت کرده و از منزل خارنج نشوند.

این ویروس که کووید - ۱۹ نام دارد و ویروسی ناشناخته است، نخستین بار در شهر ووهان کشور چین شناسایی شد و هم اینک به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند. تنها راه مقابله با این ویروس، رعایت بهداشت فردی، حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

تاکنون در استان فارس ۴۷۹ نفر مبتلا به ویروس کرونا شدند که از این شمار ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند.

با توجه به شیوع گسترده بیماری ناشی از کرونا ویروس جدید در کشور و تاکید بر بهداشت دست ها و گندزدایی مناسب سطوح در منازل و اماکن و نقش مهم استفاده از اقلام ضدعفونی کننده از جمله فرآورده های بر پایه الکل اتیلیک (اتانول) جهت پیشگیری از این عفونت، متاسفانه مواردی از مسمومیت و فوت در اثر مصرف خوراکی و یا غرغره کردن محلول های حاوی الکل اتیلیک (اتانول) و در برخی موارد، مصرف خوراکی الکل متیلیک (متانول) به اشتباه و با هدف پیشگیری ازعفونت کرونا ویروس جدید گزارش شده است.

 

برچسب ها: گرونا ، الکل ، مسموم ، فوت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار