همه می‌دانیم که صفحه‌نمایش گوشی‌ها مستعد چه چیز‌هایی است؟ از انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها بگیرید تا لکه‌ها و کثیفی‌ها و گردوغبار و عرق دست.
کد خبر: ۸۳۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 23 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:ممکن است شما شغلی داشته باشید که با مواد چرب یا آلوده در تماس باشد یا اینکه در طول روز۷ مدت زمان زیادی بیرون از خانه باشید و دایما از گوشی استفاده کنید. در این صورت، صفحه‌نمایش گوشی شما میزبان هر چیزی است.

خوش‌بختانه، صفحه‌نمایش‌های گوشی طوری ساخته شده‌اند که قابل پاک شدن، تمیزی و ضدعفونی هستند، اما باید در مقابل برخی وسوسه‌های آنی مقاومت کنیم. مثلا، سریعا صفحه‌نمایش را با شلوار جین، پیراهن جدیدمان یا هر مواد شوینده‌ای که در دسترس ما است؛ پاک و تمیز نکنیم.

صفحه‌نمایش‌ها به شدت آسیب‌پذیر هستند و نیاز است از دستمال، مواد شوینده و پاک کننده‌های مخصوص و مناسبی استفاده شود تا کمترین آسیب به آن‌ها وارد آمده و از سوی دیگر خوب پاک و تمیز شوند.

ما فهرستی از ۹ چیز ممنوع برای تمیزی صفحه‌نمایش گوشی‌ها تهیه کردیم. دانستن این فهرست روشن می‌کند چه چیز‌هایی برای پاک کردن صفحه‌نمایش‌ها مناسب و مجاز است:

حوله کاغذی
شاید برای تمیز کردن میزکارتان مناسب باشند، ولی قطعا برای پاک کردن صفحه‌نمایش گوشی توصیه نمی‌شوند. چون هم سریعا تکه تکه شده و می‌توانند روی صفحه‌نمایش باقی بمانند و هم از جنس زبر و خشنی ساخته می‌شوند که می‌تواند روی صفحه‌نمایش خش بیندازد.

پاک‌کننده پنجره
شاید تصور کنید مایع پاک‌کننده پنجره و شیشه برای صفحه‌نمایش‌ها هم خوب است. این تصور اشتباه است. برخی از گوشی‌های جدید مانند آیفون XR دارای پوشش محافظتی هستند که از صفحه‌نمایش محافظت می‌کنند.

استفاده از مواد تمیزکننده شیشه و پنجره می‌تواند این پوشش محتافظتی را از بین ببرد و گوشی برای آسیب دیدن آماده باشد. هر ماده تمیزکننده‌ای دارای یک عامل ساینده است که می‌تواند برای صفحه‌نمایش‌ها مضر باشد.

سایر مواد تمیزکننده
به طور کلی، استفاده از مواد تمیزکننده و پاک‌کننده یا براق‌کننده برای صفحه‌نمایش گوشی توصیه نمی‌شود. این مواد می‌توانند لایحه‌های محافظتی نمایشگر را از بین ببرند و آسیب‌های جدی به عملکرد و کیفیت صفحه‌نمایش وارد کنند.

اپل استفاده از هرگونه مایع تمیزکننده را برای صفحه‌نمایش آیفون‌ها ممنوع کرده است.

پاک‌کننده آرایش
ممکن است برخی از پاک‌کننده‌های مواد آرایشی دارای مواد شیمیایی باشند روی صفحات الکترونیکی تاثیرگذار باشد. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند از هرگونه پاک‌کننده آرایشی پرهیز و به جای آن از یک حوله نرم و مقداری آب برای تمیز کردن صفحه‌نمایش استفاده شود.

فشار هوای فشرده
برخی کاربران برای تمیزکردن درز‌های گوشی از کمپرسور‌های هوای فشرده استفاده می‌کنند تا گردوغبار یا تکه‌های اشغال به بیرون پرتاب شوند. این هوای فشرده که با فشار به گوشی می‌خورد؛ می‌تواند بخش‌های از دستگاه مانند بلندگو و میکروفون را خراب کند.

صابون و مایع ظرف‌شویی
تنها راه استفاده از آن‌ها برای تمیزکاری گوشی، مخلوط کردن آن‌ها در آب است که باز می‌تواند به گوشی آسیب برساند. شرکت‌های سازنده اسمارت‌فون‌ها تاکید زیادی دارند که از برخورد گوشی با آب جلوگیری شود. فقط یک حوله نم‌دار پیشنهاد می‌شود.

سرکه
چون در تمیز کردن بسیاری از لوازم منزل سرکه استفاده می‌شود و موثر است؛ برخی تصور می‌کنند سرکه برای صفحه‌نمایش‌ها هم جادو می‌کند. پس، یک دستمال را درون سرکه زده و روی صفحه‌نمایش می‌مالند.

در برخی سایت‌ها پیشنهاد شده از سرکه رقیق شده استفاده شود، ولی باز هم شرکت‌های سازنده صفحه‌نمایش‌ها می‌گویند سرکه و الکل برای نمایشگر‌ها مضر هستند.

دستمال ضدعفونی‌کننده
این دستمال‌ها هم مقداری الکل و مواد دیگر ضدعفونی‌کننده و ضدآب دارند که برای صفحه‌نمایش خطرناک هستند. به علاوه، نمی‌دانیم این دستمال‌ها دقیقا دارای چه موادی هستند و ممک است چه بلایی سر گوشی چند میلیون تومانی بیاورند.

برخی مواد ضدعفونی‌کننده می‌توانند با مواد درون شیشه نمایشگر‌ها وارد فرآیند‌های شیمیایی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار