مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: بارش‌های سیل آسای بهاره بیش از ۴۷۴ میلیارد ریال خسارت به زیر بخش‌های مختلف کشاورزی وارد کرده است.
کد خبر: ۸۳۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 24 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: به دنبال ناپایداری‌های جوی عصر سوم فروردین ماه بیش از ۲۰ درصد خسارت به قسمتی از بخش‌های باغی و زراعی قیروکارزین تحمیل شده است که آثار آن در تولید آتی این باغ‌ها و مزارع مشهود خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هشدار‌های جدی در خصوص پیش بینی وقوع سیل و تگرگ به بهره برداران داده شده بود، تصریح کرد: بیش از ۴۶۰۰ هکتار از مزارع گندم، جو، گوجه فرنگی و دیگر سبزی و صیفی‌ها دچار خسارت بیش از ۱۱۸ میلیارد ریالی شده اند.

همتی با بیان اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی به عنوان تنها راهکار جبران خسارت بهره برداران این حوزه به طور جدی و مستمر در دستور کار مدیریت است، ابراز کرد: قریب به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مرکبات و نخیلات بارور و غیر بارور آسیبی به ارزش ۳۳۶ میلیارد ریال دارند.

او اظهار کرد: بخش دامپروری نیز از وقوع بارندگی سیل آسا و طوفان مصون نمانده است به طوری که بیش از ۲۰۰ راس دام سبک و ۵۰۰ کلنی زنبور عسل در این رخداد تلف شده اند که برآورد میزان آن بیش از ۷ میلیارد ریال است.

همتی با اعلام اینکه تاسیسات زیر بنایی بخش کشاورزی از جمله سیستم‌های آبیاری تحت فشار در ۵۰ هکتار، دو شبکه‌های انتقال آب مدخون و ریکان، جاده‌های بین مزارع به طول ۱۰ کیلومتر و دو رشته قنات سر آسیاب و کریم بیگی نیز خسارت دیده اند، گفت: ارزیابی‌های کارشناسی گویای آن است که بیش از ۱۲ میلیارد ریال به منظور بازسازی این طرح‌ها مورد نیاز است.

بیمه گذاران، غیرحضوری درخواست ثبت کنند


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌ها و مزارع این شهرستان در امسال تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، کشاورزان و باغداران خسارت دیده که تحت پوشش بیمه هستند با شماره ۰۹۱۷۳۰۱۷۸۳۷ تماس گرفته و به صورت غیر حضوری درخواست خود را ثبت کنند.

او گفت: با توجه به خسارت روی داده عقد قرار داد بیمه مرکبات تا اطلاع ثانوی متوقف، اما صدور بیمه نامه نخیلات تا پانزدهم فروردین ماه در شرکت‌های خدمات بیمه محصولات کشاورزی ادامه خواهد داشت.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار