سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان این نهاد، شهرداری شیراز و دادگستری استان فارس منعقد شد، ضدعفونی و گندزدایی، زندان‌ها، مجتمع‌های قضایی و بازداشتگاه‌های این شهر در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۸۳۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴ 24 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی ناصری،بیان داشت: با توجه به اینکه در زندان‌ها و مجتمع‌ها با تجمع رو به رو هستیم از این رو تصمیم گرفته شد که به طور مرتب این مراکز ضد عفونی شده تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: مردم شیراز به خوبی ماندن در خانه را رعایت کردند و این بهترین راه مبارزه برای سرکوب این ویروس خطرناک است و انتظار داریم که آنان همچنان به توصیه‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت توجه ویژه کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: برای مهار ویروس کرونا علاوه بر کارهای جانبی، تاکنون در این زمینه ۹ گام با هماهنگی تمام دستگاه‌ها اجرایی برداشته‌ایم که اثر بخش بوده است.

ناصری افزود: در گام نخست، برای جلوگیری از شایع پراکنی‌ها در شبکه‌های مجازی مقرر شد که از طریق دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مرجع، اطلاع رسانی صورت گیرد، و در گام دوم هم محوریت را به فرمانداری دادیم تا هماهنگی بین دستگاه‌ها از این طریق اعمال شود و در قالب گام سوم برای مقابله با ویروس کرونا ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری شیراز تخصیص داده شده تا در این زمینه هزینه کند.

وی اظهار داشت: در گام چهارم نیز از آنجا که این ویروس به لحاظ روانشناسی اثرات سویی روی مردم ایجاد کرده، با کمک دانشگاه علوم پزشکی از روانشناسان برای این منظور استفاده شد و در گام پنجم هم ۱۲ دستگاه برای ضد عفونی کردن معابر شهری به ویژه در مسیر بیمارستان‌ها خریداری و همچنین ۳۰ هزار بسته مواد ضد عفونی در مناطق کم برخوردار توزیع شد.

سخنگوی شورای شهر شیراز بیان کرد: همچنین یک ردیف بودجه ویژه هم برای خرید لوازم پزشکی از جمله کیت‌های تشخیص این ویروس اختصاص یافت و نیز شهرداری‌های مناطق یازده گانه شیراز را ملزم کردیم که تا مهار کامل ویروس کرونا به طور مرتب معابر شهری را ضد عفونی کنند و در گام بعدی هم برای کسانی که قرار بود عوارض ساختمانی را تا پایان اسفندماه ۹۸ پرداخت کنند، این مهلت را تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ تمدید کردیم.

ناصری همچنین گفت: برای حفظ ایمنی افراد معلول زیرپوشش اداره بهزیستی شیراز و سالخوردگانی که در خانه سالمندان نگهداری می‌شوند نیز تفاهم‌نامه‌ای بین بهزیستی و شورای اسلامی شهر شیراز منعقد شده است.

بر اساس اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تا عصر سه‌شنبه (پنجم فروردین ۹۹) با شناسایی ۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس، شمار مبتلایان به این بیماری به ۵۶۶ نفر رسید، ظرف ۲۴ ساعت گذشته نیز چهار نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این استان فوت کردند که با احتساب آنها تاکنون ۲۱ نفر در فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

به گفته عبدالرسول همتی، هم اکنون ۱۷۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۱۹۰ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم‌بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان‌های شهید چمران و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) این شهر، کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می‌دهند.

برچسب ها: کرونا ، زندان ، ضد عفونی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار