مدیر واحد مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت علوم پزشکی جهرم گفت: این واحد پاسخگوی ۱۰ هزار تماس تلفنی در خصوص بیماری کرونا بوده است.
کد خبر: ۸۳۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 25 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: شاپور شادمند مدیر واحد مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت علوم پزشکی جهرم بیان کرد: از زمان شیوع کرونا، بیماریابی، یکی از اساسی‌ترین مواردی بوده که در دستور کار واحد مبارزه با بیماری‌ها قرار گرفته و بیمار یابی خوب مؤثرترین راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس است.

او، تصریح کرد: این واحد روش‌های مختلفی به کار گرفته تا بتواند افراد مشکوک به کرونا را شناسایی کند و برای معاینه و نمونه گیری به مراکز بهداشتی، درمانی هدایت کند و این موارد شامل تب سنجی و نمونه گیری‌های است که روزانه در درمانگاه امام صادق (ع) این شهرستان انجام می‌شود.

شادمند ادامه داد: یکی از این روش‌ها پاسخگویی ۲۴ ساعته کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها به سوالات کسانی است که علائم بیماری را در خود احساس می‌کنند و یا به هر دلیلی فکر می‌کنند که به کرونا مبتلا هستند.

مدیر واحد مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: تاکنون در پاسخ به تماس‌های تلفنی، بیش از ۱۰ هزار نفر از همشهریان به صورت شبانه روزی از کارشناسان واحد مبارزه با بیماری‌ها، مشاوره دریافت کرده اند.

او، اضافه کرد: افرادی که در مکالمات احتمال داده شده مبتلا به کرونا هستند، به درمانگاه امام صادق (ع) ارجاع داده شده اند.

 

برچسب ها: علوم پزشکی ، جهرم ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار