مدیرکل هواشناسی فارس درباره نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جدید هشدار داد.
کد خبر: ۸۳۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 26 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مسعود دهملایی مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا جمعه ۸ فروردین ماه به استان فارس، اظهار کرد: این سامانه موجب بارش شدید باران همراه با رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید لحظه ای، احتمال تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات می‌شود.

او با بیان اینکه این سامانه بارشی فردا جمعه ۸ فروردین شمال و مرکز استان را فرا می‌گیرد، ادامه داد: حداکثر ۵ تا ۱۰ میلی متر بارش باران برای این نواحی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: روز شنبه نهم فروردین ماه این سامانه کل استان بویژه نیمه غربی، مرکزی و جنوبی استان فارس را دربر می‌گیرد و حداکثر ۲۰ تا ۵۰ میلی متر بارندگی در این نقاط پیش بینی می‌شود.

مسعود دهملایی اضافه کرد: برای روز یکشنبه دهم فروردین ماه همه استان فارس بویژه نقاط جنوبی، مرکز و شمال غربی باران می‌بارد و ۳۰ تا ۶۰ میلی متر بارش پیش بینی می‌شود.

او گفت: روز دوشنبه ۱۱ فروردین ماه این سامانه بارشی نواحی جنوب شرقی استان فارس را فرا می‌گیرد و حداکثر بارش ۵ تا ۱۵ میلی متر باران در این نواحی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان فارس بیان کرد: از آنجا که این سامانه بارشی موجب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، برخورد صاعقه، کاهش دید و اختلال در تردد شهری، لغزندگی و مه آلود بودن جاده‌های کوهستانی می‌شود، شهروندان از تردد و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات به سبب جاری شدن روان آب خودداری کنند.

او با اشاره به احتیاط در تردد جاده ای، افزود: شهروندان از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق، فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و همچنین تمهیدات لازم برای کاهش خسارت به محصولات کشاورزی بکارگرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار