با گسترش روزافزون ویروس منحوس «کووید 19» در سطح کشور، روزبه‌روز شاهد افزایش محدودیت‌ها هستیم و در لارستان نیز این محدودیت‌ها تا حد امکان در نظر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۸۳۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 27 March 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:همزمان با شروع موج دوم اپیدمی ابتلا به کرونا در سراسر جهان و به‌تبع آن در ایران، به‌تدریج شاهد افزایش محدودیت‌ها از سوی مسؤولان با اتخاذ تدابیر گوناگون به‌منظور پیشگیری از انتقال این ویروس منحوس هستیم.
در شهرستان لارستان نیز که از چند روز پیش از آغاز سال جدید طی تصمیمی از سوی اتاق اصناف، اداره صمت و همچنین ستاد مقابله با کرونا لارستان، اغلب بازارها و اماکن تجاری به‌غیراز اصناف ضروری تعطیل شد، توانست با همکاری عموم مردم روند رو به رشد ابتلا به کرونا را در این خطه کاهش دهد به طوری که از دوم تا ششم فروردین‌ماه هیچ مورد جدیدی از این بیماری در لارستان شناسایی نشده است.
مسوولان و اعضای ستاد مقابله با کرونا لارستان با درک شرایط موجود، سعی کردند همراه با سیاست‌های کلان کشور، راهکارهای مختلفی را طی یکی دو روز اخیر برای جلوگیری از نفوذ ویروس «کووید 19» در این شهرستان به کار گیرند.
در همین زمینه معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان طی بازدید از محل بازرسی و پایگاه غربالگری مسافران ورودی و خروجی این شهرستان گفت: افراد مشکوک به بیماری کرونا به هیچ عنوان اجازه ورود به لارستان را ندارند و در صورت اصرار برای ورود به این شهرستان، حداقل به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.
جلیل حسنی بابیان اینکه در تمام محورهای لارستان، سلامت سرنشینان خودروها کنترل‌شده و افراد مشکوک به بیماری، به مراکز درمانی معرفی می‌شوند، افزود: نیروهای نظامی و انتظامی، بهداشت و درمان، بسیج و هلال‌احمر در مبادی ورودی و خروجی شهر لار از سمت جهرم، گراش و بستک مستقر هستند و اقدام به تب‌سنجی مسافرین می‌کنند.
در اقدامی دیگر، دفتر امام‌جمعه لارستان نیز اعلام کرده است که نماز جمعه این هفته شهر لار در تاریخ 8 فروردین‌ماه به‌منظور همکاری و همراهی با ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، برای چهارمین هفته متوالی برگزار نمی‌شود.
با توجه به تعطیلی مدارس و مراکز تجاری، برخی از خانواده‌ها به دلیل وجود هوای مطبوع بهاری با حضور در باغ شهرها اقدام به برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی خانوادگی می‌کردند. به همین جهت ستاد مبارزه با کرونا لارستان با صدور اطلاعیه‌ای از پلمپ باغ شهری‌ها در لار خبر داده و تجمع در آنها را ممنوع اعلام کرده است.
در ادامه روند نظارتی بر تعطیلی واحدهای صنفی نیز، اداره صنعت معدن و تجارت لارستان از پلمپ 5 واحد صنفی غیرضروری به دلیل عدم تمکین به تذکرات اداره اماکن خبر داده است.
این اداره تأکید کرده است: پیرو مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و اعلام روابط عمومی اتاق اصناف مبنی بر تعطیل بودن واحدهای صنفی غیرضروری در جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و اطلاع‌رسانی لازم از طریق فضای مجازی و تذکرهای مکرر در گشت‌های مشترک بازرسی به برخی واحدهای صنفی غیرضروری فعال و عدم تمکین به تذکرات توسط اماکن نیروی انتظام، این اصناف متخلف پلمپ شده است.
بنا به آخرین آمار ارائه‌شده توسط سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان، از آغاز ورود ویروس کرونا به این شهرستان، تاکنون از 152 مورد مشکوک کار نمونه‌گیری انجام‌گرفته که 29 مورد آن مثبت بوده است.
بهزاد رضایی بابیان اینکه از عموم مردم می‌خواهم به قرنطینه خانگی ادامه دهند و تا پایان تعطیلات توصیه‌ها را جدی گرفته و در منازل خود بمانند، افزود: طی 24 ساعت گذشته 2 مورد جدید ابتلا به کرونا در لارستان به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار