حجت‌الاسلام سید حسن رضوی هدف از راه‌اندازی غسالخانه جدید را جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در صورت بالا رفتن آمار متوفیان و احتمال رسیدن به شرایط بحرانی دانست و گفت: البته خوشبختانه آمار متوفیان در همدان کم بوده و در حال حاضر این سایت بدون استفاده است که امیدواریم همین طور نیز باقی بماند.
کد خبر: ۸۳۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 27 March 2020
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از راه‌اندازی غسالخانه جدید برای متوفیان بیماری کرونا به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام رضوی از راه‌اندازی غسالخانه جدید برای متوفیان کرونا خبر داد و اظهار کرد: غسالخانه جدیدی برای متوفیان کرونا در آرامستان موقوفه باغ بهشت همدان راه‌اندازی شده تا در صورت افزایش متوفیان از این سایت برای غسل میت استفاده شود.

وی هدف از راه‌اندازی غسالخانه جدید را جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در صورت بالا رفتن آمار متوفیان و احتمال رسیدن به شرایط بحرانی دانست و گفت: البته خوشبختانه آمار متوفیان در همدان کم بوده و در حال حاضر این سایت بدون استفاده است که امیدواریم همین طور نیز باقی بماند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای دفن متوفیان کرونا اندیشیده شده است خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته میت مبتلا به کرونا در ساعت خاص توسط آمبولانس ویژه و راننده مخصوص به آرامستان منتقل می‌شود و در آنجا تیم ویژه‌ای با لباس و تجهیزات خاص کار غسل و ... را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: غسل، کفن، خواندن نماز و خاکسپاری میت همانند متوفیان عادی است تنها با تفاوت که رعایت مسائل بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس مورد توجه جدی است.

رضوی عنوان کرد: تمام ضوابط شرعی و بهداشتی با ورود میت به عنوان یک انسان و مومن به آرامستان تا غسل و دفن وی رعایت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار