رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه تست ۴ نفر دیگر از بیماران مثبت اعلام شده است، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در این شهرستان به ۵۳ نفر رسید.
کد خبر: ۸۳۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 28 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد رحمانیان گفت: امروز شنبه نهم فروردین، نتیجه ۱۴ نمونه دیگر را دریافت کردیم که در پی آن ۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در جهرم شناسایی و تعداد کل موارد ثبت شده در جهرم به ۵۳ مورد رسید.

او افزود: بیماران جدید همه جهرمی هستند؛ یک دختر ۸ ساله، یک خانم ۳۶ ساله و دو آقای ۲۰ و ۶۲ ساله که همگی در حال سپری کردن دوره درمان هستند.

رحمانیان ادامه داد: دو نفر از بیماران جدید از بخش‌های تابعه شهرستان هستند که نشان می‌دهد گستره شیوع ویروس به تمام نقاط شهرستان رسیده است.

او تصریح کرد: همچنین این نکته که بیماران جدید هیچگونه سابقه تماسی با افراد مبتلا نداشته اند، هشداری است برای مراقبت بیشتر در هنگام خروج از منزل و حضور در تجمعات و مکان‌های عمومی.

رحمانیان گفت: بهترین و امن‌ترین مکان برای هر کسی خانه است؛ از همه همشهریان عزیز می‌خواهیم فقط برای تامین نیاز‌های ضروری از خانه‌های خود خارج نشوندو نگام خرید از فروشگاه‌ها نکات بهداشتی را مد نظر قرار دهید.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار