استاندار ایلام؛
استاندار ایلام از نهایی شدن واگذاری یک فروند بالگرد اختصاصی به استان ایلام با توجه به تکمیل آشیانه بالگرد خبر داد.
کد خبر: ۸۳۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 28 March 2020

 به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی از عودت بیش از یک هزار و ۵۰۰ خودرو در مبادی ورودی استان خبر داد و گفت: همچنین از هفت هزار نفر تب سنجی بعمل آمدن و از این میزان ۱۵ فرد مشکوک به علائم کرونا شناسایی شد که به مراجع دی ربط برای قرنطینه هدایت شدند.

وی با قدردانی از عموم مسافرانی که تاکنون با روند اجرای این طرح همکاری کرده‌اند، درخواست کرد: کسانی که قصد سفر به ایلام را دارند برنامه خود را به زمان دیگری موکول کنند و مسافران ایلامی و غیرایلامی ساکن در استان‌های دیگر نیز حداکثر طی ۲۴ ساعت آینده استان را ترک و به شهرهای خود بازگردند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اجرای طرح غربالگری ویروس کرونا در استان یادآور شد: بیش از ۷۵ درصد جمعیت استان در این طرح تاکنون مشارکت کرده‌اند و تنها در شهر ایلام به نسبت سایر مناطق میزان مشارکت کمتر بوده که امیدواریم هرچه سریع‌تر این مقدار به ۱۰۰ درصد برسد تا بتوانیم آمادگی بیشتری برای مقابله با این ویروس داشته باشیم.

وی یکی از دلایل افزایش تعداد مبتلایان طی روزهای گذشته به ویروس کرونا در استان را احاطه نیروهای بهداشتی و درمانی در نتیجه اجرای طرح غربالگری دانست و اضافه کرد: پیش از این آزمایش کرونا تنها از افرادی گرفته می‌شد که به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند ولی هم اکنون عموم مردم با ثبت نام در سامانه سلامت از یک طرف و از سوی دیگر پیگیری‌های تلفنی عوامل بهداشتی و درمانی از سوی دیگر وضعیت سلامتی آنان مورد رصد قرار می‌گیرد.

استاندار ایلام گفت: طی روزهای اخیر میزان ابتلا به ویروس کرونا در استان به نسبت روزهای ابتدایی سال ۹۹ بهتر و معتدل‌تر شده است بطوریکه از ۳۰ اسفند سال گذشته تا حدود پنج روز میزان افراد مبتلا بین ۱۷ تا ۲۰ نفر گزارش می‌شد ولی این تعداد به پنج نفر کاهش و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۴ مورد گزارش شده است، ضمن اینکه فوتی جدیدی نیز نداشته‌ایم.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا از عموم مردم درخواست کرد با پرهیز از حضور در اجتماعات و طبیعت به ویژه در روز ۱۳ فروردین به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا کمک کنند تا پایان طرح که ۲۰ فروردین اعلام شده است بتوانیم شاهد کم شدن افراد مبتلا و خارج شدن از وضعیت موجود باشیم.

وی یادآور شد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد حضور شخص مبتلا به ویروس کرونا با توجه به قدرت انتقال در اجتماعات بزرگ می‌تواند تا ۴۰۰ نفر را نیز به این ویروس آلوده کند که باید به شدت پروتکل‌های بهداشتی در این خصوص رعایت شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اشخاص مبتلا یا باید در بیمارستان‌ها و یا مراکز قرنطینه نگهداری شوند یا در منازل خود که شرایط لازم را از نظر ایزوله بودن داشته باشند، دوران نقاهت را سپری کنند و در غیر این صورت برخورد قضایی و انتظامی لازم با افراد خاطی صورت خواهد گرفت.

سلیمانی دشتکی از قول پرداخت ۱۰ میلیارد ریال کمک اتاق بازرگانی ایران و استان برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: سایر نهادها و خیرین بویژه ایلامی‌های مقیم در مرکز نیز پنج میلیارد ریال به این امر اختصاص داده‌اند.

وی همچنین از نهایی شدن واگذاری یک فروند بالگرد اختصاصی به استان ایلام با توجه به تکمیل آشیانه بالگرد خبر داد./ع

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار