رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اساتید طب سنتی رژیم‌های کمک دارویی و مشورت‌های لازم را به بیماران کرونایی ارائه خواهند کرد.
کد خبر: ۸۳۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ 28 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر مهدی یوسفی رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا بیان اینکه، به منظور ارائه خدمات درمانی طب سنتی به بیماران کرونایی اقدامات لازم برای حضور اساتید طب سنتی در بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا (ع) انجام شده است، گفت: اساتید طب سنتی رژیم‌های کمک دارویی و مشورت‌های لازم را به بیماران کرونایی ارائه خواهند کرد.

او با بیان اینکه دستور العمل‌های پیشگیرانه طب سنتی در خصوص بیماری کرونا به سلامت کده‌ها ارسال شده است تصریح کرد: علاوه براین اساتید طب سنتی در ده محور اعلام آمادگی کردند تا با تدوین بسته‌های آموزشی، حضور در بالین بیماران و اقدامات پیشگیرانه و مقابله با کرونا تلاش کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه طرح طب سوزنی از دو یا سه روز آینده در بیمارستان امام رضا (ع) اتفاق می‌افتد، گفت: در شرایطی که بیماری کرونا سلامتی مردم را تهدید می‌کند مردم حجم غذای معمول خود در روز را کاهش دهند و از سوپ جو نیز بهره بگیرند.

یوسفی با بیان اینکه غذا‌های گرم مزاج حرارت بدن را افزایش می‌دهد از همین رو از غذا‌هایی با طبع خیلی گرم یا خیلی سرد پرهیز شود، افزود: اگر در بینی، حلق و حنجره احساس تنگی می‌کنید ترکیبی از سیر وخیار یا سیر ترشی یا پیاز ترشی توصیه می‌شود.

او با بیان اینکه سیر در حد یک یا دو حبه در روز برای بهبود حال بیماران کرونایی مصرف شود، ادامه داد: اجتناب از سرخ کردنی، فست فود‌ها و غذا‌های پر گوشت توصیه می‌شود علاوه براین بادکش انداختن در قفسه سینه نیز به بهبود حال بیماران کمک می‌کند.

رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیماران کرونایی از تماس با گرده‌های گل وپر پرندگان پرهیز کنند، گفت: اگر بیماران ترشحات بینی دارند از آب و نمک برای شستشو استفاده کنند؛ علاوه براین جوشانده بابونه نیز برای بهبود شرایط بیمار توصیه می‌شود.

یوسفی افزود: در کنار درمان‌های نوین که توسط پزشکان توصیه می‌شود، برای سرفه زیاد بهدانه، آویشن شیرازی، بارهنگ، آب گل خطمی، آب سپستان شرایط بیمار را بهبود می‌دهد.

برچسب ها: رزیم ، رژیم دارویی ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار