مدیریت بحران فارس اعلام کرد:برای روز یکشنبه‌ دهم فروردین تمامی نقاط استان به‌ویژه جنوب، مرکز و شمال غرب احتمال بارش ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر باران است.بارندگی های از ابتدای فروردین و به طبع آن کاهش محسوس دما در استان فارس تاکنون 6400 میلیارد ریال به کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۸۳۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷ 28 March 2020

مدیریت بحران فارس اعلام کرد:برای روز یکشنبه‌ دهم فروردین تمامی نقاط استان به‌ویژه جنوب، مرکز و شمال غرب احتمال بارش ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر باران است.

همچنین برای روز دوشنبه یازدهم فروردین فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در جنوب شرق استان خواهد بود و پیش‌بینی 5 تا 15 میلی‌متر باران شده است.

 

شهرداری شیراز آماده مقابله با سیل است

قائم مقام شهردار شیراز گفت: در ۱۰۰ نقطه کلیدی این شهر که احتمال طغیان آب از جداول و کانال های اصلی شهر هست، نیروهای شهرداری به صورت تمام وقت برای جلوگیری از هرگونه آبگرفتگی و بروز سیلاب مستقر شدند.

فرج زاده با بیان اینکه پیرو دستور شهردار شیراز همه مرخصی ها تا پایان نوروز لغو شده است، گفت: شهرداری شیراز با آمادگی کامل و با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر از همکاران اجرایی و ستادی و ۳ هزار نفر پاکبان زحمتکش شرایط بارندگی را کنترل می کنند.

 

آمار بارش در شهرستان های فارس

هواشناسی فارس میزان بارش ها از دیشب تا بعدازظهر امروز(9 فروردین) را اعلام کرد که بر این اساس داراب با ۲۰ و ۹ دهم و شهرک گلستان شیراز ۱۰ و ۶ دهم و اردکان ۸ و ۴ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی را دارند.

در درودزن ۶ و ۶ دهم، زرین دشت ۵ و ۸ دهم، اقلید ۵ و ۶ دهم، زرقان ۴ و ۹ دهم، آباده ۴، استهبان ۳ و ۹ دهم و ایزدخواست ۳ و ۹ دهم میلی متر باران باریده است.

در شیراز ۳ و ۸ دهم، ارسنجان ۳ و ۴ دهم، کازرون ۳، نورآباد ممسنی ۲ و ۷ دهم، صفاشهر ۲ و ۲ دهم، فسا یک و ۲ دهم، بوانات ۹ دهم، قیروکارزین ۶ دهم، سروستان ۶ دهم، فیروزآباد ۴ دهم، تخت جمشید ۴ دهم، لامرد ۳ دهم، لار ۲ دهم و فورگ ۲ دهم میلی متر باران به ثبت رسیده است.

 

خسارت سنگین باران و سرمای بهاری به کشاورزی فارس

بارندگی های از ابتدای فروردین و به طبع آن کاهش محسوس دما در استان فارس تاکنون 6400 میلیارد ریال به کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

سطح خسارت دیده محصولات زراعی حدود 25 هزار هکتار و محصولات باغی بیش از 20 هزار هکتار است که در محصولات زراعی و باغی شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات، سرچهان، خرمبید، سپیدان، ارسنجان، کوار، جهرم، کازرون و رستم ایجاد خسارت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار