مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: مصرف اینترنت در این استان با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت در خانه ماندن مردم و همچنین بهره‌گیری شهروندان از فضای مجازی برای دریافت خدمات مختلف طی یکماه گذشته افزایش ۲ برابری داشته است.
کد خبر: ۸۳۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 30 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهرداد سهرابی، دوشنبه افزود: بر همین اساس و با توجه به افزایش تقاضا، اقداماتی نیز در جهت ارتقا و پایداری زیرساخت‌های ارتباطی در این استان انجام شد.

ارتقای ظرفیت‌ها برای جبران کاهش سرعت اینترنت در پی افزایش ناگهانی تقاضا

وی ادامه داد: اپراتورهای تلفن همراه هر کدام حجم و ظرفیت مشخصی برای ارائه خدمات به مشتریان خود در روزهای عادی در نظر می‌گیرند اما پس از شیوع ویروس کرونا و انجام بسیاری از امور از جمله آموزش، دورکاری و خریدهای اینترنتی در فضای مجازی، شاهد افزایش مصرف حداقل ۲ برابری اینترنت توسط کاربران بودیم که این امر سبب کاهش سرعت اینترنت نیز شد.
او اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت‌های موجود پاسخگوی تقاضا برای شرایط عادی بود اما با افزایش ناگهانی نیازهای اینترنتی مردم طی این مدت، با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و کوشش شبانه‌روزی مجموعه شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ارتباطی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی، توانستیم بخشی از افزایش تقاضای شهروندان را با ارتقاء ظرفیت‌ها و ارائه اینترنت مناسب و با کیفیت پاسخ دهیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه استان فارس هاب منطقه جنوب است و به استان‌های همجوار از جمله کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان نیز سرویس ارائه می‌دهد، رشد و تقویت زیرساخت‌ها در این حوزه ضروری بود که این اتفاق نیز روی داد.

روند توسعه زیرساخت‌های شبکه در استان فارس

سهرابی افزود: این در حالی است که در ۲ سال اخیر، توسعه زیرساخت‌های شبکه انتقال استان با ۱۶۶ درصد رشد به سه هزار و ۳۳۰ گیگابیت بر ثانیه، پهنای باند بین‌المللی (اینترنت) با رشد ۳۵۸ درصدی به ۵۵۰ گیگابیت بر ثانیه، پهن باند ورودی با رشد ۲۲۰ درصدی به ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه و ظرفیت پهن باند خروجی با ۳۰۳ درصد رشد به یک هزار و ۱۱۰ گیگابیت بر ثانیه ارتقا یافته است.
او گفت: هم اینک افزون بر چهار میلیون و ۴۲ هزار مشترک از اینترنت پرسرعت سیار در استان فارس با ضریب نفوذ ۸۱ درصد استفاده می‌کنند که از این تعداد افزون بر یک میلیون و ۹۶۴ هزار مشترک همراه اول، یک میلیون و ۹۴۵ هزار مشترک ایرانسل و ۱۳۲ هزار مشترک رایتل هستند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اضافه کرد: همچنین افزون بر ۵۸۸ هزار مشترک اینترنت پرسرعت ثابت نیز در استان از این خدمات استفاده می‌کنند که از این تعداد نیز ۵۴۱ هزار مشترک خانگی و ۴۷ هزار مشترک تجاری و اداری هستند.

بنا بر آخرین آمار اعلامی در روز یکشنبه دهم فروردین ماه جاری، با شناسایی۴۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شمار مبتلایان به ۷۱۲ نفر افزایش یافت. بر اساس این اطلاعات، ۲۷ نفر در این استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند. ۲۰۶ نفر از مبتلایان به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۲۶۸ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.
علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار