معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در روزهای قبل از ابتلای کودک ۲.۵ ساله فسایی به کرونا متعجب شدیم اما با مثبت شدن جواب آزمایش کرونای نوزاد ۹ماهه فسایی ، شاهد کاهش سن مبتلایان در شهرستان فسا هستیم.
کد خبر: ۸۳۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ 02 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر جلال کریمی گفت: با مثبت شدن نتیجه آزمایش ۴ بیمار دیگر فسایی،شمار مبتلایان در این شهرستان همچنان رو به افزایش است و متاسفانه با مثبت شدن نتیجه تست نوزاد ۹ ماهه، شاهد کاهش سن مبتلایان در شهرستان هستیم.

وی با قدردانی از مردم در عمل به توصیه ها و ماندن در منزل بخصوص در روز طبیعت اضافه کرد: آمار رو به افزایش مبتلایان نتیجه جدی نگرفتن توصیه ها و هشدارهای بهداشتی، میهمانی و دید و بازدیدهای خانوادگی و ترددهای غیر ضروری توسط عده ای هنجارشکن در سطح شهرستان است.

دکتر کریمی گفت: با ادامه این روند و عدم همکاری همه همشهریان شاهد گسترش ویروس و بروز فاجعه جبران ناپذیر خواهیم بود.

وی تاکید کرد: ماندن در خانه، مهمترین راه قطع زنجیره انتقال کرونا است.

علاوه بر فسا، در شهرستان های شیراز، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ، کوهچنار ، فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب ها: کرونا ، سن مبتلایان ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار