شهر فیروزآباد استان فارس، بیش از ۱۰ ماه است که بدون شهردار بوده و پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری آن راکد مانده است.
کد خبر: ۸۳۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ 04 April 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: با وجود اینکه شهرستان فیروزآباد از نظر رتبه و اهمیت شهری و شهرداری، از شهرهای پراهمیت با قدمت استان فارس است، اکنون بیش از 10 ماه است که شهردار ندارد.

در این برهه حساس که سایه سنگین و سهمناک بیماری کرونا ویروس نیز بر این شهر پرآشوب افتاده، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رسالت شهرداری، نظافت شهر و جمع‌آوری آنی و لحظه‌ای زباله‌های شهری که کانون انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها است.

علاوه بر آن، رکود و تعطیلی امور عمرانی، بهسازی معابر، خیابان‌ها، بوستان‌ها، فضای سبز، روشنایی کوچه‌ها و شروع پروژه‌های جدید، پایان دادن و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، خود مثنوی هفتاد من دیگری است که در این شرح و بیان نمی‌گنجد.

حدود 10 ماه است که امور زیربنایی این شهر با وقفه و کندی مواجه شده است. چه کسانی باید در این دوره حساس که سلامتی کودکان، نوزادان، جوانان، کهن‌سالان و گروه‌های حساس جامعه بیش از هر زمان دیگری به خطر افتاده است، پاسخگو باشند؟

مسلم اولاد رئیس شورای اسلامی شهر فیروزآباد اظهار داشت: به استناد ماده ۸۰ قانون وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور، انتخاب شهردار به‌عنوان شاخص‌ترین وظیفه شوراهای اسلامی محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به استعفای شهردار منتخب، شورای اسلامی به استناد قانون ماده ۸۰ شورای اسلامی شهر، فیروزآباد مبادرت به معرفی گزینه تصدی شهرداری طی مصوبه‌های شماره ۲۶ و ۳۱ مورخ ۲۱ خردادماه ۹۸ و ۲ تیرماه ۹۸ کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزآباد ادامه داد: مصوبه اجرایی شورا به هیئت حل اختلاف استانداری ارجاع و در هیئت مذکور مصوبه شورا رد شد و شورای اسلامی شهر به استناد قانون مصوبه شماره ۵۶ مورخ ۲۳ مردادماه ۹۸ مبادرت به معرفی گزینه جدید شهرداری کرد.

اولاد اضافه کرد: با توجه به پیگیری گزینه قبل شهرداری از طرف دیوان عدالت اداری طی دستور موقت و حکم قطعی شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری به استناد قانون که تصمیم هیئت حل اختلاف استانداری خارج از مهلت قانونی مقرر بوده نسبت به ابطال مصوبه هیئت و متعاقباً مصوبه شورای اسلامی شهر در انتخاب شهردار جدید اقدام و شورای اسلامی شهر و استانداری فارس را الزام به صدور حکم شهردار کرده است.

وی بیان داشت: با توجه به قطعی شدن حکم شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری و صدور اجراییه دادنامه توسط شعبه ۶ اجرای احکام دیوان عدالت، شورای اسلامی شهر و استانداری فارس ملزم به صدور حکم شهردار شدند که مطابق قانون حکم باید صادر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزآباد با اشاره به پیگیری و مطالبات شهروندان و از طرفی پیگیری‌های امام‌جمعه شهرستان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و پروسه ۱۰ ماهه مدیریت شهرداری بدون شهردار تصریح کرد: شورای اسلامی شهر فیروزآباد چشم به عنایت استاندار فارس دارد تا گره مدیریت شهرداری به سرانگشت تدبیر او باز شود و با صدور حکم شهردار، توفیق خدمتگزاری به شهر و شهروندان فیروزآبادی با همراهی شهردار و شورای اسلامی و همدلی شهروندان و مسئولان با لحاظ شرایط خاص جامعه فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار