مطالبی در شبکه‌های اجتماعی استان فارس با این مضمون مطرح شده که برخی بانک‌ها با اقدام‌هایی همچون برداشت پول از حساب مشتریان و یا ارسال پیامک‌، شهروندان را در روزهای شیوع کرونا مجبور به حضور در شعب می‌کنند؛ موضوعی که به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، مصداق تخلف محسوب می‌شود و درصورت چنین اقدامی از سوی بانک‌ها با آنها برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 04 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:ظفر افشون، با بیان این‌که تاکنون گزارشی از اقدام بانک‌های استان در زمینه برداشت پول از حساب مشتریان و اجبار آنها برای حضور در شعب در ایام شیوع کرونا دریافت نشده است،‌ افزود: بانک‌ها نیز موظفند که شرایط را برای ارائه خدمات غیر حضوری به مشتریان خود فراهم کنند و ارائه خدمات غیرضروری که نیاز به حضور مشتری در شعب بانک‌ها هست را به بعد از عبور از این بحران موکول کنند.
او اظهار داشت: حتی به بانک‌ها ابلاغ شده که پیامک‌هایی مانند یادآوری پرداخت اقساط که در شرایط عادی برای مشتریان ارسال می‌کرده‌اند را نیز قطع کنند و از در این مقطع از ارسال چنین پیامک‌هایی خودداری شود.
این مقام استانداری فارس همچنین از شهروندان تقاضا کرد که کماکان از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها در این استان خودداری کنند و حتی‌المقدور امور بانکی خود را به شکل غیرحضوری انجام دهند.

 

خسارت‌های احتمالی وارد شده به واحدهای صنفی ارزیابی می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای برخی صنوف پس از شیوع ویروس کرونا گفت: به منظور بررسی راهکارهای حمایت از این صنوف، با همکاری اصناف و دیگر مجموعه‌های مرتبط، آسیب‌ها و خسارت‌های وارد شده به واحدهای صنفی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
افشون تصریح کرد: در همین رابطه امروز (شنبه) جلسه‌ای به ریاست استاندار فارس و با حضور نمایندگان اصناف در استانداری فارس تشکیل شد و تصمیماتی نیز در این زمینه اتخاذ گردید تا پس از رفع بحران کرونا بتوانیم با توجه به آمادگی قبلی ایجاد شده به سرعت در جهت حمایت و احیای واحدهای تولیدی و صنفی اقدام کنیم.
وی، از صنوف مختلف خواست که ضمن انعکاس مشکلات و آسیب‌هایی که طی این مدت با آن مواجه شده‌اند، راهکارهای میانبر برای غلبه بر این مشکلات و کاهش آنها را نیز ارائه دهند.

در این روزها که شیوع بیماری کرونا در کشور، ضرورت کنترل محورهای مواصلاتی برون و درون‌شهری را بیش از پیش عیان کرده است، در فارس و به ویژه شهر شیراز، نظارت‌های ترافیکی و تردد خوردها از طریق سیستم‌های هوشمندی صورت می‌گیرد.
علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ، کوهچنار ، فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.
بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار