بر اساس اظهارات مسوولان بهداشتی و سازمان صمت در استان فارس توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده به میزان نیاز در سطح داروخانه‌ها توزیع شده است، ولی شواهد موجود نشان می‌دهد که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است و همین موضوع دردسرهایی را هم برای شهروندان و هم برای داروخانه‌ها ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۳۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 04 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:در این شرایط حساس و باتوجه به شیوع ویروس کرونا مردم برای خرید ماسک و دستکش به داروخانه ها مراجعه می کنند و تقاضای انبوه در تامین ماسک به یکباره کمبود ایجاد می کند هرچند ظرفیت تولید ماسک در شیراز و دیگر شهرستان های استان فارس افزایش یافته اما تقاضا برای تامین این کالا همچنان یکی از دلایل گرانی و کمبود آن است.

هر چند برخی سودجویان نیز با توجه به تقاضای بالا برای خرید ماسک به احتکار و گرانفروشی ماسک پرداختند اما وزارت بهداشت با خرید و توزیع متمرکز این کالا بازار ماسک را مدیریت کرد و دانشوزی در شیراز گاه هاای علوم پزشکی نیز کار توزیع را در سطح داروخانه ها بر عهده گرفتند ، در حالی که شماری از داروخانه های شبانه روزی در شیراز و دیگر شهرستان ها برای تامین ماسک معرفی شده اند ،تهیه این کالا همچنان دغدغه شهروندان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز شنبه از توزیع ۲.۵ میلیون ماسک توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا خبر داد و با بیان اینکه ماسک مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی در کشور از سوی وزارت بهداشت تامین می شود، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان و افزایش نیاز به اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دو و نیم میلیون ماسک در داروخانه ها و بخش های مختلف استان فارس توزیع شده است.

دکتر مهرزاد لطفی افزود: از روزهای ابتدایی اسفند سال گذشته، با شروع بحران کرونا و تشدید نیاز به استفاده از ماسک، دانشگاه علوم پزشکی شیراز کار تجهیز و فعال سازی دو کارگاه تولید ماسک در شیراز را در اولویت قرار داد و این موضوع با جدیت دنبال شد.

او ادامه داد: در این کارگاه های تولیدی، تاکنون بیش از دو و نیم میلیون ماسک تولید و برای پخش در جامعه توزیع شده که از این تعداد حدود یک و نیم میلیون ماسک سه لایه و یک میلیون ماسک پنج لایه بوده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بخش عمده ای از ماسک های تولید شده که حدود یک میلیون ماسک را شامل می شود در اختیار داروخانه ها قرار گرفته تا در سطح جامعه توزیع شود.

او همچنین از توزیع حدود پانصد هزار ماسک در سازمان های خدمات رسان دولتی و خصوصی خبر داد و اظهار کرد: بقیه موارد در مراکز بهداشتی درمانی خصوصی و دولتی استان توزیع شده که در راستای پیشگیری از شیوع کروناویروس نقش بسزایی داشته است.

این مقام مسوول در حوزه سلامت فارس با اشاره به ارایه حدود ۸۰۰ هزار ماسک ارسال شده از سوی وزارت بهداشت در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، یادآور شد: از اقدامات مهم ستاد مقابله با کرونا در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نظارت مستمر بر نحوه توزیع ماسک در داروخانه ها و دیگر بخش ها بوده که به صورت شبانه روزی صورت گرفته است.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ، کوهچنار ، فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار