رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با دریافت نتیجه ۵۳ نمونه ارسالی دیگر، ۱۸ بیمار جدید شناسایی و تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۱۰۰ نفر رسید.
کد خبر: ۸۳۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 07 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد رحمانیان  گفت: دوشنبه ۱۸ فروردین ماه ۹۹، با دریافت نتیجه ۵۳ نمونه ارسالی دیگر، ۱۸بیمار جدید شناسایی و تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۱۰۰ نفر رسید.

او افزود: از این مبتلایان جدید ۱۵ بیمار اهل جهرم، یک بیمار از شهر جویم و ۲ بیمار از شهرستان خفر هستند. اکثر این بیماران از طریق بیمار یابی شناسایی و در حال سپری کردن دوره درمان هستند.

رحمانیان با ابراز نگرانی گفت: در بین این بیماران دو کودک ۲ ساله و یک کودک ۹ساله وجود دارد. والدین توجه بیشتری برای حفظ سلامتی فرزندان خود داشته باشند. تا آنجا که می‌توانید کودکان خود را از خانه خارج نکرده و در میهمانی‌های خانوادگی شرکت نکنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تاکید کرد: متاسفانه بعد از اتمام تعطیلات نوروز ۹۹ و باز شدن برخی از صنوف اجتماعات غیر ضروری در شهر بوجود آمده است. این امر شیوع انتقال کرونا ویروس را در شهرستان بیشتر می‌کند.

به گفته او با وجود هشدار‌های داده شده بسیاری از مردم این بیماری را ساده گرفته و در خیابان‌ها و پارک‌های شهر شاهد تجمع جوانان، میانسالان و سالمندان هستیم.

رحمانیان عنوان کرد: اگر مردم عزیز با ما همکاری نکنند پیش بینی می‌شود طی هفته آینده شاهد رشد ناگهانی تعداد مبتلایان در شهرستان باشیم.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار