کد خبر: ۸۳۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ 07 April 2020

 

وزارت بهداشت می‌خواهد حرف‌های خودش را غالب کند. در جلسه با نماینده وزارت بهداشت می‌گویم رشته‌ت چیست؟ تو مرگ و میر را چه می‌فهمی؟ چندبار در این چند روز بچه‌ای که پدرش را از دست داد، مادرش را از دست داد و کسی که همسرش را از دست داد دیده‌ای؟ به همین راحتی بیایند بگویند یک دارو نیاید؟ تو چه کاره هستی که می‌گویی این دارو نیاید؟ بنویس من نگذاشتم این دارو بیاید تا در تاریخ ثبت شود.

من نه شرکت دارویی دارم. نه وابستگی دارم. ولی در زمینه دارو خیلی واردتر از این حرفها هستم.

تزریق سلول‌های بنیادی موسسه رویان حدود ۱۰ میلیون هزینه دارد، اما وقتی میبینم یک داروی ارزانتر جواب بهتری می‌دهد ساکت باشم؟

از ۳۰ بیماری که به آنها فاویپیراویر دادیم، ۲۷ بیمار بهبود یافته و در خانه‌شان هستند.

به حرف چین استناد کرده بودیم و فک می‌کردیم کرونا زیاد سخت نیست. اما الان گیر کرونا افتادیم. وضع آمریکا بدتر است چون FDA اجازه استفاده از این داروها را نمی‌دهد.

احتمالاً ۲۵ فروردین یک پیک دیگر و یک هجوم به بیمارستان خواهیم داشت.

دکتر هاشمیان و احیای شیوه پله بیسیت اجتماعی

به عنوان یک پزشک تا اینجا از سخنان و روش دفاعی دکتر هاشمیان پزشک متخصص در مراقبت ویژه حمایت میکنم و معتقدم اگر به مذاق شما خوش نمی‌آید به جای برخورد خشن اداری به محاکا و مناظره پاسخ علمی و قوی به ایشان بدهید.

ایشان مفاهیمی علمی و عملی را به صحنه اجتماعی کشیده‌اند و بر خلاف تصور شما در مقامات حقوقی در انسداد اجتماعی و بحران حیاتی میشود از «پله بیسیت» Plebiscite برای نجات یک ملت بهره جست.
تا اینجای کار با دو وجه حقوق عمومی و صنفی وظیفه ‌داریم از ایشان حمایت کنیم.

تحریم‌های آمریکا مانع ورود داروی فاویپیراویر به ایران نشده است. بلکه تحریم ما داخلی است. دکتر ملک‌زاده (معاونت تحقیقات وزارت بهداشت) و دکتر قانعی (عضو کمیته علمی کووید ۱۹) این تحریم‌ها را برای بیمارستان مسیح دانشوری اعمال کرده‌اند. چهارشنبه دکتر قانعی یک فایل صوتی منتشر کرده و گفته که این دارو را دیروز (سه‌شنبه) تحویل بیمارستان مسیح دانشوری داده‌ایم ولی این حرف کذب است.

اصلاً قبل از من، دکتر ولایتی گفت این دارو را در بیمارستان مسیح دانشوری استفاده کرده‌ایم و اثر بسیار مثبتی داشته است.

این دارو را برای آقای دکتر عین‌اللهی از خارج کشور آوردند و استفاده کرد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار