اگر از کودکی برای شما عینک تجویز نشده باشد، ممکن است فکر کنید که به آن نیاز ندارید و هرگز به آن نیاز پیدا نخواهید کرد. این تفکر همیشه درست نیست.
کد خبر: ۸۳۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵ 07 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دانستن بعضی از علائم که نشان دهنده این است که نیاز به عینک دارید (و یا برخی از درمان‌های مرتبط با بینایی)، می‌تواند به شما در تعیین زمانی که باید به چشم پزشک مراجعه کنید و اینکه چگونه بفهمیم که چشممان ضعیف است، کمک کند.

در این مقاله با برخی از علائمی آشنا خواهیم شد که نشان دهنده این هسند که ممکن است نیاز به عینک داشته باشید. به یاد داشته باشید اگرچه دانستن این علائم مفید است، اما مراجعه به یک متخصص چشم پزشک بهترین راه برای فهمیدن چگونگی مراقبت از چشم و بینایی است.

متوجه می‌شوید که دچار دوبینی شده‌اید

اگر به طور مداوم دچار دوبینی می‌شوید، وقت آن است که یک وقت چشم زشکی بگیرید، زیرا ممکن است کمی به کمک‌های مربوط به بینایی نیاز داشته باشید.

مایکل چرنیچ، دکتر بینایی سنجی و مدیر ارشد مراقبت از چشم در کلینیک پیرل ویژن می‌گوید:اغلب دید یک فرد ممکن است تار شود، اما ممکن است حتی آن را متوجه نشود، زیرا آن‌ها آن را طریقی دیگر مشاهده نکردند. برای افراد دیگر، لنز‌های اطلاح کننده ممکن است به آن‌ها اجازه دهد که به وضوح و یا راحت‌تر ببینند.

اشیاء را در دور و نزدیک خود تار ببینید

دشواری در دیدن اشیاء در فاصله دور و یا نزدیک به خود، یک شاخص بسیار خوب برای این باشد که ممکن است شما نیاز به عینک یا برخی از درمان‌های مرتبط با بینایی دارید.

به عنوان مثال، به گفته دکتر مینگ وانگ از کلینیک بینایی وانگ، مردم به طور کلی نباید سختی در خواندن نشانه‌های خیابان یا جاده‌ها و منو رستوران‌ها بر روی دیوار و همچنین خواندن چیز‌هایی نزدیک‌تر دید مانند چک کردن تلفن همراه خود را یا خواندن کتاب، داشته باشند.

او گفت اگر کسی در هر یک از فعالیت‌های فوق مشکلی داشته باشد، احتمالا باید از عینک یا روش‌های اصلاحی دیگر در رابطه با مسائل دیداری بهره‌مند شوند.

بعد از صرف وقت زیاد برای نگاه کردن به صفحه نمایش، احساس خستگی کنید

راشل سیگل، متخصص اپتومتری می‌گوید که اگر بعد از مدت زمان طولانی نگاه کردن به صفحه نمایش کامپیوتر یا یک تبلت، احساس خستگی می‌کنید، ممکن است معاینه چشم و احتمالا یک جفت عینک برای شما سودمند باشد.

چشم‌های اشکبار می‌تواند یک شاخص دیگر برای این باشد که ممکن است به عینک نیاز داشته باشد

سیگل گفت: چشم‌های اشکبار می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که شما نیاز به عینک دارید. همچنین می‌تواند نشانه‌ای از مسائل دیگر مانند آلرژی یا اختلال تیروئید باشد، بنابراین اگر چشم‌های شما دائم اشکبار است باید به چشم پزشک مراجعه کنید و آن را چک کنید.

اغلب سردرد داشته باشید

اگر مدام دچار سردرد می‌شود، این نکته ظریف هم می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که چشم شما به اندازه‌ای که باید عالی عمل نمی‌کند.

چرنیچ می‌گوید: این سردرد می‌تواند به معنای داشتن برخی از مسائل بینایی باشد؛ به ویژه اگر شما در مبتلا به این سردرد‌ها یک الگویی داشته باشید و و یا بعد از میانه‌ها و بعد از خیره شدن به صفحه‌های نمایش دیجیتال دچار این سردرد‌ها شوید.

همکاری با دکتر می‌تواند به شما کمک کند که تشخیص دهید سردرد شما به علت تغییرات بینایی است یا اینکه در واقع ممکن است چیز دیگری باشد، چرا که عوامل بسیاری برای سردرد‌های مکرر وجود دارد.

تلاش برای متمرکز کردن چشم‌ها هنگام خواندن

اگر دچار دید دوگانه شدید یا هنگام خواندن دچار مشکل تمرکز شدید، ممکن است نشانه دیگری باشد که باید به چشم پزشک مراجعه کنید.

وانگ متذکر می‌شود که، این نوع نشانه‌ها معمولا در پایان روز و پس از استفاده از چشمان برای چند ساعت اتفاق می‌افتند و به همین دلیل باید مراقب چشمانتان باشید.

باید کتاب‌ها و مجلات را به چشم خود نزدیک‌تر از قبل بگیرید

به گفته سیگل، نزدیک‌تر کردن نشریات و مجلات به چشم هنگام خواندن، از دیگر علائمی است که ممکن است نیاز به عینک یا نوع دیگری از درمان‌های چشمی را پررنگ‌تر می‌کند.

اغلب چشمانتان را می‌مالید

اگر شما اغلب در حال مالیدن چشم‌های خود هستید، این امر می‌تواند به این معنی باشد که آن‌ها در طول روز خسته می‌شوند و ممکن است از نظر بینایی مشکلی داشته باشید.

چرنیچ گفت: نداشتن بینایی به وضوح منجر به خستگی چشم می‌شود، که به این معنی است که چشمان شما به سختی کار می‌کنند.

در صورت مشاهده و تجربه تمام موارد بالا ممکن است نیاز به عینک داشته باشید بنابراین حتما آن‌ها را جدی بگیرید و به چشم‌های خود توجه کنید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار