به مناسبت میلاد باسعادت مهدی موعود (عج) برنامه های متفاوتی در سومین حرم اهل بیت (ع) اجرا می شود.
کد خبر: ۸۳۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ 08 April 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: هر سال در آستانه نیمه شعبان ، سومین حرم اهل بیت (ع) ، يكپارچه شور و شادي بود؛ از هر خيابان صداي نورافشاني و نواي شادي مردم به گوش مي رسيد و منتظران ظهور در هر گوشه و كنار ايستگاهي برپا كرده بودند و بين مردم شربت و شيريني توزيع مي كردند.
منتظران ظهور منجی عالم بشریت از هر کجای شهر خود را به آستان امین ولایت حضرت شاهچراغ (ع) رسانیده و این عید را در کنار مضجع شریفش جشن می‌گرفتند.
اما امسال ویژه برنامه‌های نیمه شعبان با توجه به شیوع ویروس کرونا ونبود امکان تجمع مردم در اماکن مذهبی بصورت متفاوتی برگزارمی شود.
نورافشانی ، توزیع چهارده هزار بسته معیشتی و بهداشتی در استان، گرامیداشت جشن نیمه شعبان در فضای مجازی، راه‌اندازی گروه‌های خیابانی و برگزاری جشن نیمه شعبان بدون حضور مردم و با رعایت نکات بهداشتی توسط هیئات مذهبی در مجتمع‌های مسکونی از برنامه‌های شب میلاد منجی عالم در شیراز است.
برگزاری متفاوت جشن نیمه شعبان در شیرازشورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز از استغاثه و قرائت خانوادگی زیارت آل یاسین و دعای فرج و طنین بانگ «یا مهدی ادرکنی» در سراسر استان همزمان با شب نیمه شعبان خبر داده است.
بر این اساس از مردم دعوت شده امشب با قرائت زیارت آل یاسین و دعای فرج «الهی عظم البلاء...» همزمان با پخش زنده ساعت ۲۰:۴۵ از مسجد مقدس جمکران و حرم ملکوتی امام رضا (ع) در منازلشان همراه باشند.
سپس رأس ساعت ۲۱:۰۰ طنین شعار «یا مهدی ادرکنی» و «یا حجت ابن‌الحسن عجّل علی ظهورک» در سراسر استان فارس از فراز بام‌های منازل، پنجره‌ها و بالکن‌های مجتمع‌های مسکونی و مأذنه‌های مساجد و دیگر اماکن مذهبی توأم با نورافشانی اجرا می‌شود.
مراسم احیا نیمه شعبان هم به صورت مجازی از بامداد پنجشنبه ۲۱ فروردین‌ ساعت 30 دقیقه در مسجد مقدس جمکران برگزار و از شبکه‌های سراسری تلویزیونی ، رادیویی و اینترنتی، زنده پخش می شود.
این مراسم معنوی با تلاوت قرآن کریم، دعای کمیل، مناجات شعبانیه، زیارت سیدالشهدا و سخنرانی تا اذان صبح بصورت زنده از شبکه‌های سراسری تلویزیونی، رادیویی و اینترنتی بصورت زنده پخش می‌شود.
شبکه‌های سیما نیز در شب میلاد مهدی موعود (عج) با پخش همزمان دعای فرج و انعکاس سر دادن ندای یا مهدی ادرکنی، مراسم احیای نیمه شعبان را تقدیم عاشقان و منتظران می‌کنند .
برگزاری متفاوت جشن نیمه شعبان در شیرازشبکه‌های سیما در شب میلاد مهدی موعود (عج) با پخش همزمان دعای فرج (الهی عظم البلاء) ساعت ۲۱ و انعکاس سر دادن ندای یا مهدی ادرکنی، مراسم احیای نیمه شعبان را تقدیم عاشقان و منتظران می‌کنند.
با توجه به تدابیر و اقدامات پیشگیرانه در خصوص شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها بدون حضور زائران و مستمعان خواهد بود و علاقه مندان می‌توانند از شبکه‌های سیما این برنامه‌ها را مشاهده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار