آخرین تصمیمات در حوزه حمل و نقل عمومی شهر اصفهان با توجه به شرایط کرونا اعلام شد.
کد خبر: ۸۳۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 08 April 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اعلام اینکه مصوبات جدیدی در خصوص ستاد مبارزه با کرونای استان در ارتباط با فعالیت تاکسی ها در شهر اصفهان اعلام شده است، اظهار کرد: بر اساس این مصوبات تمامی رانندگان ناوگان تاکسی شامل تاکسی‌های پلاک "ت" زرد"، تاکسی‌ های بی‌سیم و تاکسی‌های اینترنتی ملزم به اجرای برخی موارد مانند رعایت تعداد مسافر، تهویه هوای مناسب و... هستند.
حداکثر تعداد مسافر در تاکسی ها سه نفر است
هادی منوچهری حداکثر تعداد مسافر در تمامی سفرهای درون و برون شهری را حداکثر سه نفر اعلام کرد و افزود: همچنین از مبدأ تا مقصد باید شیشه تاکسی‌ها در حد تهویه هوای مطبوع داخل خودرو باز باشد و از بستن شیشه‌ها اکیداً خودداری شود.
وی با بیان اینکه همچنین لازم است ترجیحا راننده و مسافر از ماسک استفاده و نکات بهداشتی طبق پروتکل ابلاغ شده ناوگان تاکسی شهر اصفهان اجرا شود، افزود: مایع ضدعفونی کننده با هزینه بالغ بر 80 میلیون تومان خریداری شده و به صورت رایگان در اختیار همه تاکسی های شهر اصفهان قرار می گیرد، علاوه بر مایع ضدعفونی کننده، توزیع رایگان ماسک و دستکش برای رانندگان انجام شده و ضدعفونی کردن تاکسی ها و استفاده رایگان مایع ضدعفونی برای مسافران توسط رؤسای خطوط برای مقابله با کرونا انجام شده است.
آغاز به کار مترو در انتظار عادی شدن شرایط و تصمیم ستاد کرونا
مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان نیز با اشاره به شرایط آغاز به کار مجدد مترو، اظهار کرد: تصمیمات لازم در این خصوص باید در ستاد استانی مبارزه با کرونا اتخاذ شود و برای بازگشایی مترو باید در انتظار عادی شدن شرایط بود.
احمدرضا طحانیان هدف از اجرای توقف فعالیت مترو را قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا ذکر کرد و افزود: سازمان مترو بنا بر وظیفه ای که داشت اقدام به تعطیلی مترو کرده است.
وی تصریح کرد: علت تعطیلی مترو هشدار به مردم در خصوص خطرناک بودن شرایط جامعه ناشی از کرونا است تا رفت و آمدهای خود را درحد ضرورت کاهش دهند.
افزایش ظرفیت در خطوط اتوبوسرانی در صورت اعلام نیاز
همچنین شهردار اصفهان در صفحه خود اعلام کرد: وضعیت ازدحام در اتوبوس های اصفهان بررسی و در صورت اعلام نیاز، افزایش ظرفیت در خطوط مشخص صورت میگیرد. در حال حاضر تعداد خطوط در حد ضرورت محدود شده و 30 درصد ناوگان فعال است اما بخشی از شهروندان ملزم به حضور در محل کار و یا مراکز درمانی هستند.
تغییر زمان طرح زوج و فرد در اصفهان
مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان نیز اعلام کرد: بر اساس مصوبات ستاد کرونا و با توجه به تردد کارمندان، طرح زوج و فرد تا اطلاع ثانوی صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصرها ۱۵ الی ۲۴ اجرا می‌شود و مبلغ جریمه ورود به منطقه طرح ترافیک از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری از ۲۰۰ هزار ریال به یک میلیون ریال افزایش می‌یابد.
وی تأکید کرد: اجرای این طرح با هدف جلوگیری از افزایش تردد در معابر و کمک به پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا صورت می‌گیرد.
هادی کریمی افزود: خودروهای کادر پزشکی بیمارستان‌ها مشمول اجرای طرح زوج و فرد خودروها نمی‌شود.
به گفته وی، همچنین در روزهای ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه سال جاری (پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری) تردد بین شهری خودروها ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار