نسبت به میانگین بلند مدت اعلام شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده رود در زمان حاضر حدود 472 میلیون متر مکعب است که نسبت به میانگین بلند مدت 50 درصد کمتر است.
کد خبر: ۸۳۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 09 April 2020

منصور شیشه فروش با اشاره به بارندگی‌های اخیر افزود: مجموع بارش‌ها در سرشاخه های زاینده رود و کوهرنگ از ابتدای سال زراعی جاری (مهر ۹۸) تا کنون یک هزار و ۲۳ میلی‌متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۱۵ درصد کاهش یافته است.

حجم سد زاینده رود در اواسط فروردین پارسال حدود ۳۵۰ میلیون و در اواسط اردیبهشت پارسال حدود ۶۵۰ میلیون متر مکعب بود و با توجه به بارش های بسیار خوب سال گذشته حجم آن در اواخر فصل بهار به حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب رسید. ظرفیت کامل این سد ۱.۴ میلیارد متر مکعب است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان همچنین با بیان اینکه خروجی سد زاینده رود از پانزدهم فروردین امسال برای ادامه کشت غلات کشاورزان اصفهان افزایش یافت، خاطرنشان کرد: این رهاسازی تا اواسط خرداد ادامه خواهد داشت.

وی همچنین میزان بارش استان در سال زراعی جاری تا کنون را ۱۱۳ میلی متر اعلام و اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۱۳ درصد کاهش دارد که بیشترین کاهش‌ها مربوط به مناطق مرکزی و شرقی استان است.

شیشه فروش با اشاره به ورود سامانه جوی ناپایدار  به استان اصفهان و بارش‌هایی که در مناطق مختلف وجود داشت، گفت: این بارش‌ها در مناطق غربی روان آب ایجاد کرد اما منجر به سیل و خسارت نشد.

وی با بیان اینکه این جبهه هوای ناپایدار تا ظهر پنجشنبه در بیشتر مناطق فعال است و دما تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد در شمال و غرب استان کاهش می یابد، افزود: تا فردا وزش باد و طوفان لحظه‌ای، رگبار و تگرگ پیش بینی می‌شود.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: وزش بادهای مقطعی در روز چهارشنبه در شرق اصفهان خسارت جزیی به گلخانه‌ها وارد کرد.

وی با اشاره به جان باختن چهار نفر در سال گذشته در استان اصفهان بر اثر صاعقه، تاکید کرد: لازم است کشاورزان و دامداران اصول ایمنی را هنگام رعد و برق رعایت کنند و در حاشیه رودخانه‌های فصلی تردد نداشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر آماده باش همه نیروهای امدادی و خدمات رسان از جمله ۴۱ راهدارخانه، ۴۲ پایگاه هلال احمر و ۲۰۰ پایگاه اورژانس، تصریح کرد: با توجه به تجربه ای که از سیلاب‌های فروردین پارسال به دست آمد امسال تدابیر لازم از سوی همه ارگان‌ها در نظر گرفته شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار