رحمانیان گفت: با شناسایی ۱۵ بیمار مبتلا به بیماری «کرونا»در جهرم شمار مبتلایان به این بیماری به عدد ۱۱۷ رسید.
کد خبر: ۸۳۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ 09 April 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد رحمانیان» گفت: از ۲۴ نمونه ارسال شده، ۱۵ بیمار جدید شناسایی و تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۱۱۷ نفر رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه بیماران شامل ۹ خانم و ۶ آقا هستند، افزود: از این ۱۵ بیمار، ۶ بیمار اهل شهرستان خفر و بقیه جهرمی بوده که همگی در حال دریافت درمان های مورد نیاز هستند.

 

وی ادامه داد: سن بیماران جدید مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان جهرم، خانم ها ۱۹، ۲۵، ۲۸، ۴۱، ۴۵، ۵۲، ۵۳، ۵۴ و ۸۳ ساله و آقایان ۹، ۲۲، ۲۴، ۲۷، ۳۲ و ۵۳ ساله بوده است.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه ۶ بیمار خفری مبتلا به کووید ۱۹ در فرآیند بیمار یابی شناسایی شده و دیگر بیماران با علائم مراجعه کرده اند، بیان کرد: متاسفانه شهروندان هشدارها را جدی نگرفته و بیماری کرونا ویروس را ساده می گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه این نکته بارها گفته شده که حفظ فاصله فیزیکی و رعایت اصول بهداشتی اولین گام در پیشگیری از این بیماری خطرناک است، تاکید کرد: ممکن است هر کس ناقل بی علامت باشد و این مهم خطر ساز و باعث انتقال سریع بیماری از فرد به فرد دیگر شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه این ویروس ماندگاری بالایی بر سطوح، محیط های بسته و حتی آزاد در صورت وجود فرد ناقل دارد، خاطرنشان کرد: خواهشمندیم هشدار ها و توصیه ها را جدی بگیرید؛ از دور همی های خانوادگی بپرهیزید. تا آنجا که می توانید برای خرید ضروری از خانه خارج شوید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان گفت: بدون همکاری یکدیگر نمی توانیم زنجیره انتقال این بیماری را بشکنیم.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار