رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه تست ۴ نفر دیگر از بیماران مثبت اعلام شده است، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در این شهرستان به ۵۶ نفر رسید.
کد خبر: ۸۳۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 09 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدحسین کریمی با بیان اینکه ۴ مورد مثبت ابتلا به کووید ۱۹ به آمار دانشکده علوم پزشکی لارستان اضافه شده، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته سه مورد مبتلا به کرونا در جویم و یک مورد در شهرستان خنج تایید شده است.

او تصریح کرد: با افزوده شدن این ۴ مورد، تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان از ابتدا تاکنون به ۵۶ نفر می‌رسد.

کریمی افزود: طی روز‌های گذشته از تعداد ۵۵ نمونه ارسالی به آزمایشگاه تنها ۴ مورد مثبت بوده اند که نشان دهنده عملکرد خوب مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان است.

او افزود: از عموم مردم خواهش میکنم که کماکان در خانه ماندن را جدی بگیرند و بدانند تنها راه مقابله و کنترل این بیماری، در خانه ماندن و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون است.

رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: امروز هم پرواز خارجی وارد فرودگاه بین المللی لارستان می‌شود که مجددا درخواست می‌کنم مسافران به مدت دوهفته در قرنطینه خانگی باشند و از هرگونه دید و بازدید و یا دورهمی و مهمانی جدا اجتناب کنند.

او با اشاره به آمار غربالگری در حوزه تحت پوشش دانشکده لارستان گفت: آمار غربالگری در سامانه سیب ۲۶۵۴۶۲ نفر بوده که معادل ۹۴ درصد جمعیت است.

کریمی افزود: پیگیری سایت سلامت و موارد خود اظهاری که نیاز به پیگیری داشته اند توسط سیستم معاونت بهداشتی، ۹۵ درصد بوده که در این زمینه رتبه ۴ کشور را به خود اختصاص داده ایم.

رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین مردم را به مراجعه به آدرس salamat.gov.ir توصیه کرد و گفت: تعداد موارد خود اظهاری قریب به ۵۰ هزار نفر بوده که این یعنی حدود ۲۱ درصد از جمعیت، خود اظهاری را انجام داده اند و رتبه ما در کشور از این لحاظ رتبه هفتم است.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

برچسب ها: کرونا ، لار ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار