رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته آزمایش ابتلای شش بیمار دیگر در جهرم به ویروس کرونا مثبت اعلام شده تا تعداد این افراد به ۱۲۳ نفر برسد.
کد خبر: ۸۳۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 09 April 2020

تابناک فارس به نقل باشگاه خبرنگاران:محمد رحمانیان گفت: امروز، پنج شنبه ۲۱ فروردین ماه ۹۹، با دریافت نتیجه ۵۷ نمونه دیگر، ۶ بیمار جدید شناسایی و تعداد مبتلایان ثبت شده در جهرم به ۱۲۳ نفر رسید.

او افزود: هر ۶ بیمار جهرمی هستند، پنج آقای ۳۶، ۵۲، ۴۲، ۳۰ و ۲۵ ساله و یک خانم ۵۳ ساله که همگی با علائم مراجعه کرده اند؛ همه این بیماران در حال سپری کردن دوره درمان هستند.

رحمانیان ادامه داد: شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس هنگام خرید از فروشگاه ها، نانوایی ها، میوه فروشی‌ها وغیره فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

او توصیه کرد والدین برای حفظ سلامتی فرزندان خود از بردن آن‌ها به فروشگاه‌ها و اماکن عمومی پرهیز کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند از گروه‌های پر خطر ابتلاء به کرونا ویروس هستند. خواهشمندیم هشدار‌ها را جدی بگیرید و تا آنجا که امکان دارد از خانه خارج نشوید.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار